Dinner & a movie

Nu börjar denna första söndag i augusti lida mot sitt slut och det är dags för mig att förbereda mig för en ny arbetsvecka med allt vad det innebär. Funderade en stund över vad jag skulle hitta på till middag, som dessutom fungerar i matlådan i morgon trots att jag har en kort dag att se fram emot. Bläddrade frenetiskt i kokböckerna och fastnade för en gammal favorit: Kassler Stroganoff. Superenkel att svänga ihop och tar inte speciellt lång tid att laga.
För er som är intresserade - här kommer receptet, som är hämtat ur en Viktväktarkokbok: Pastaboken

Kasslerstroganoff

4 portioner

2 gula lökar
ca 400 g kassler
1 tsk flytande margarin
1-2 krm svartpeppar
2-3 morötter
6-7 färska champinjoner
3 msk tomatpuré
1 msk fransk senap
1 buljongtärning
2 dl vatten
2 dl matlagningsgrädde
ev lite salt
Gör så här:
Hacka löken och skär kasslern i strimlor. Skala och skiva morötter i tunna slantar. Skölj och skär svampen i mindre bitar. Fräs lök, kassler, morötter och svamp i margarin. Strö över paprikapulver, svartpeppar och rör om. Tillsätt resten av ingredienserna och låt rätten puttra på svag värme i ca 5 minuter. Smaka av med salt. (Personligen tycker jag att saltet kan uteslutas i och med att kasslern ger alldeles tillräckligt med sälta till rätten.)
Servera stroganoffen med nykokt pasta av din favoritsort och en sallad eller som jag, med sugarsnaps.
Smaklig måltid!!

Efter middagen tänker jag slå mig ner i soffan och se en söndagsfilm. Komedi, spänning eller action? Vet inte än, men jag har ju middagen på mig att fundera över saken... Väl mött och på återseende!

©klorinhäxan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0