Gråmulen tisdag i Sjöstaden

©klorinhäxan
Vy över Sjöstaden denna gråmulna tisdag i mitten på augusti.


Godmorgon!! Vaknade okristligt tidigt igen, denna lediga tisdag i mitten på augusti. Redan kl 05:30 bestämde min kropp att jag hade sovit färdigt för denna gång. Jag har alltid varit en morgonmänniska utan några som helst problem med att kliva upp ur sängen. När de flesta andra vaknar och går upp, har jag redan hunnit duscha, dricka mitt morgonkaffe, tvättat några maskiner tvätt och lagt upp planerna för dagen. De få gånger jag mot all förmodan sovit längre än till åtta, känns det som att hela dagen är förstörd och att ingenting hinns med. Sån är jag...

Idag hade jag tänkt uträtta lite ärenden runt om i staden. Funderar på att åka ut till Länna, strax söder om stan, för att kika lite på lampor till kök och sovrum på Länna Möbler och i samma veva springa in på Onoff eller Elgiganten för att köpa ett nytt objektiv till min kamera. Dessutom behöver jag nog passa på att besöka Forex för att växla till mig lite Euro för den stundande Barcelona-resan. Hektiskt med andra ord.

Nu är det hög tid att hoppa in duschen och göra mig i ordning för dagens utflykt. Tänkte dessutom ge mig på att laga amerikanska pannkakor med lönnsirap till frukost, något jag aldrig lagat eller ätit, sen jag bodde i USA för typ hundra år sedan. Wish me luck!! Tur att det finns färdiga mixar att köpa, då kan man väl inte misslyckas?
Ha en alldeles förträfflig dag och på återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0