Swoooosh....


Nya fräscha liljor inhandlades under shoppingturen till Ica Maxi idag. I bakgrunden kan ni skymta det groteska orangea kaklet i köket, som jag verkligen försöker förlika mig med, men det är inte lätt. Får nog stå ut med det en stund till eftersom det finns annat att lägga pengar på, för tillfället.

Jaha, då har man slösat bort ytterligare en semesterdag på tråkigheter. Klev upp ur sängen relativt sent i mina mått mätt, klockan var nog tjugo över sju eller nåt. Konstaterade snabbt att jag inte hade något vettigt inplanerat för denna dag, så det blev en tur till Ica Maxi för att fylla på förråden med diverse "torrvaror". Är inte speciellt förtjust i att gå i mataffärer, så det händer ibland att jag beställer basvaror på Nätlivs för hemleverans. Finns det något tråkigare och tidsförödande än att storhandla?
Kollade igenom lite jobbmail och gjorde lite schemaplanering för september månad, trots att jag lovade mig själv att jag bara skulle ta det lugnt och vila på semestern. Men, men, det blir inte alltid som man tänkt sig, eller hur? Jag vet ju av erfarenhet att September och Oktober är hysteriska på jobbfronten i och med att det är budgettider och att all personal på Huvudkontoret haft semester i Juli/Augusti och är ivriga att sysselsätta oss i butikerna på hösten. Nästa år har jag bestämt mig för att ta semester redan efter midsommar, så att jag slipper känna denna höststress redan innan jag haft semester.
Nu är det hög tid att svänga ihop något kulinariskt till middag eller så kokar jag bara lite té och äter en macka och bänkar mig i soffan. Blev så glad när jag såg att Roomservice börjar klockan åtta på femman, men insåg ganska snabbt att det var repriser de sänder, så då får det vara! Det blir nog istället "What not to wear" på Discovery Travel and Living klockan nio, ett rätt så underhållande makeover program, där man faktiskt kan snappa upp ett och annat bra tips vad gäller klädsel för olika kroppstyper och smink och hår.
I morgon är en ny dag och jag ska åka in till Söder för en lunch/fika med min gamla chef. Äntligen fick vi till en dag som passar oss båda...
Ha en fortsatt bra kväll och ses i morgon igen med nya friska tag!!


Kommentarer
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Förstår att du ogillar kakelfärgen, men du vet väl att du kan måla på kakel? Kan ju vara ett alternativ tills dess att du har budget för att byta ut kaklet eller så behöver du inte byta ut det ens efter du målat det =)



Kika här på några som gjort det:

http://www.styleroom.se/album/4520



Ha en fin tisdag!



Kram/Anna

2010-08-31 @ 13:56:14
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Katja

Tack för tipset Anna!

Tyvärr är jag alldeles för mycket pedant och perfektionist för att stå ut med målat kakel - det känns lite b, kan ju jag tycka. Jag är nog mer inne på stänkskydd i målat glas, som dessutom kan sättas ovanpå befintligt kakel.

Har pratat med min käre far, som är glasmästare, om det, men han tyckte att jag skulle "känna in" färgen innan jag bestämde mig. Han skulle ju kunna fixa detta i ett nafs, om det var så att han bodde kvar i Sverige, vill säga. Nu får jag helt enkelt vänta och det är det värsta jag vet...



Kolla in på denna sida så förstår du vad jag menar:



http://www.newkitchen.se/hemmahos.htm



// Katja



2010-08-31 @ 16:20:00
URL: http://klorinhaxan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0