Underbar start på dagen, denna sista Augusti dag

Ja, vad säger man... Vaknade redan vid kvart över sex och kände mig redo att kliva upp och möta den sista sommardagen för i år. Satte mig på balkongen en stund med min kaffekopp och bara njöt av stillheten, solen och dofterna.
Doften av hösten och den klara augustiluften framkallade en liten flashback från barndomens dagar, då jag full av förväntningar, med ny ryggsäck, vässade pennor och nya luktsudd, sprang till skolan efter 10 veckors sommarlov. Visst är det märkligt, vad dofter kan frambringa ur minnesarkivet?
Tvättmaskinen är i full gång och jag ska sätta mig ute en stund till och göra mig en kopp kaffe i smaken Intenso från Martello, innan det är dags för en dusch och färd in mot Södermalm och min lunchdejt.

Är oerhört nöjd över den vita Hortensian som blommar för fullt på fönsterbrädan. Kivilyktorna finns utspridda över hela lägenheten och känner mig redo att möta hösten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0