Ruby Tuesday

©Klorinhäxan
Som jag berättat tidigare här i bloggen, så brukar varannan tisdag vara vigd åt vinlunch på stan med min kompis Jenny. Eftersom både hon och jag hade en hel del ärenden att uträtta idag, så bjöd jag hem henne på en frukost istället, bestående av riktiga amerikanska pannkakor med lönnsirap och till det lite jordgubbar och björnbär. Jenny, som inte var speciellt imponerad av pannkakorna när vi var i New York i höstas, tyckte att dessa var riktigt goda. Själv är jag lite besviken över att de inte blev så där perfekt runda som man ser på bilder, men smaken var det definitivt inget fel på. Riktigt mumsigt om jag får säga det själv.


©Klorinhäxan

Har länge gått och kikat på olika espresso-maskiner till en vettig peng. Valet har stått mellan en Lavazza A Modo Mio och denna från OBH Nordica vid namn Martello.
Det blev Martellon till slut, dels för att Lavazzan kändes lite klumpig i jämförelse och dessutom hittade jag den här rejält prisnedsatt på Onoff.

©Klorinhäxan

Helt underbara nya plädar vid namn GOSA "snubblade" jag över när jag var ute på min lilla utflykt idag. Det går inte ens att beskriva hur mjuka de är. Det är nästan så att jag ser fram emot den ruggiga hösten/vintern då dessa garanterat kommer att komma till användning. Istället för att köpa två kritvita som jag tänkt mig från början, tog jag en ljusgrå och en vit istället för att bryta av lite, i det annars så kritvita hemmet.


Nu ska jag ta och sätta mig i soffan en stund och koppla av och leka med min kamera som jag inhandlat nytt objektiv till idag. Jag är absolut ingen mästerfotograf, det ska gudarna veta, men det är bra mycket roligare att fota, när man har en bra kamera att jobba med. Den kommer garanterat att få följa med till Barcelona på måndag.
Ser fram emot att ta många härliga bilder framöver som jag kan dela med mig av till er.
Blog you later!!

Kommentarer
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Men vad KUL att du börjat blogga och vilken FIN blogg sedan, helt i min smak =) Måste jag lägga till dig i mina länkar på stört, så jag hittar tillbaka hit!



Ja det är underbart att sova på eftermiddagarna, håller med men fick lite dåligt samvete först för jag hade lite jag borde gjort, men vad gör det om hundra år? =)



Ha en mysig kväll och ser framemot fler inlägg fårn dig, vad kul!



Kram/Anna

2010-08-10 @ 20:34:55
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Förresten, är det ett köksbord man ser? Ser superfint ut, skulle gärna ha ett högblankt, men har inget hittat.. =)

2010-08-10 @ 20:41:06
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Katja

Ja, det är köksbordet du ser på bilden! Jag köpte det på Mio möbler i Länna för några månader sedan. Den är högblank vit och är väl en 180 cm lång med plats för 6-8 pers. Brukar inte hitta saker jag gillar på Mio, men nu hade de fått in en del saker i min smak. Har måttbeställt en glasskiva till den för annars blir den nog snabbt repig. Det kommer nog bilder på bordet också så småningom... Annars föreslår jag att du tar en tur till Indori i Sickla. Där hittar du garanterat något som faller dig i smaken, det är jag övertygad om. Jag skulle kunna köpa det mesta till mitt hem därifrån om plånboken tillät det.

Tack förresten för dina fina ord - de värmer!

2010-08-10 @ 21:25:09
URL: http://klorinhaxan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0