What´s in store for today?

Uppkrupen i soffan med mitt morgonkaffe, blickar jag ut över de grå vyerna över Sjöstaden. Regnet har öst ner i Stockholm under hela helgen, så jag har passat på att pyssla lite här hemma och Ikea och B:ox i Kungens Kurva fick sig ett besök under gårdagen. Tanken var att jag skulle fylla på servett- och värmeljusförrådet inför den stundande hösten, men som alltid när man är på Ikea, följer en massa andra oplanerade saker med hem i påsarna. Denna gång fyndades svart porslin, till mitt annars så vita hem, en stor hög vas, lämplig för t ex Gladiolus eller liljor och nya vita underlakan.

Till kvällen fick jag spontanbesök av min kära syster och lilla Milo, som tycks vara en outtömlig källa av energi. Undrar om man själv var så energisk när man var två och ett halvt?
Ska väl strax ta och hoppa in i duschen och därefter ta tag i dagens schema. Som jag berättade i ett tidigare inlägg, ska jag ge mig på cupcake-bakning idag och senare i eftermiddag får jag fikabesök. Håll tummarna för att jag lyckas med mitt bakprojekt! Ingredienserna är inhandlade och som alltid har jag köpt rikligt så att det finns utrymme för misstag, ha ha. Ska försöka komma ihåg att föreviga dem, när de väl är klara.
Skulle verkligen behöva ta tag i att organisera mitt skafferi eftersom det i dagsläget inte är speciellt tillfredsställande. Det är ju alltid så när man flyttar till en ny lägenhet att skåp och garderober behöver omorganiseras efter någon månad när man väl bott in sig. Som det är nu, har jag svårt att hitta mina saker eftersom köksskåpen saknar struktur och logik. Vi får väl se, om jag hinner med det idag...
Ha en skön söndag och på återseende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0