Förtrollande gott i skålarna

Just nu på vardagsrumsbordet...
Vänner och bekanta uppskattar nog de små skålarna.
Själv äter jag nog inte mer än ett par praliner i veckan, då min svaghet snarare ligger i mat än i choklad.
Jag är absolut inget godismonster, men tycker att det är fint att ha små chokladpraliner i skålarna här hemma.
Denna gång hittar man Geisha (min favorit), ljus choklad med hallonfyllning, nötfyllning och sist men inte minst, vanliga mjölkchoklad "bollar".

God förmiddag på er!!
Snön yr för fullt utanför mitt fönster här på åttonde våningen och har så gjort sen jag gick upp vid halv sju tiden i morse. Temperaturen ligger på ganska behagliga -2 här i Sjöstaden för tillfället, men vi får väl se hur länge det håller i sig.
Jag har mest lallat omkring i morgonrocken hela morgonen, men borde strax börja med att ta tag i stryktvätten från igår, duscha och göra mig i ordning för dagens möte på Huvudkontoret.
Mötet idag blir i kortaste laget, endast ett par timmar, varefter hela bunten ska vidare för avslutning med julmiddag någonstans i Stockholms innerstad. Var det blir, har vi ingen aning om, men vi lär ju snart bli varse, eller hur?
Nu gäller det bara att kika in i garderoben och se om jag hittar något att dra på mig. Antar att vi inte ska vara för uppklädda, för då hade vi nog blivit förvarnade om det.
Ha en skön torsdag, så får vi se om vi hörs någon mer gång denna dag!!

Kommentarer
Postat av: Linda - Harmony Home

Så mycket gott, både för ögonen och för magen:)



Hoppas du får en bra dag och att du får en trevlig julmiddag.

/Linda

2010-12-16 @ 10:37:21
URL: http://harmonyhome.blogg.se/
Postat av: Katja

Tack och vad roligt med en ny bekantskap på min lilla blogg!!

Ha en skön dag du med!!



Kram, Katja

2010-12-16 @ 10:41:53
URL: http://klorinhaxan.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Halloj!



Å, vad vackert! Och vad praktiskt att hellre ha mat än godis som svaghet. :) Då får de vackra pralinerna ligga kvar länge och som du skrev; gästerna blir glada. :)



Ha en fin fredag!

Kram på dig!

2010-12-17 @ 06:03:26
Postat av: Anna - Starwoman

Jag är precis som dig mera svag för mat än sötsaker så mitt julgodis åker med ner till släkten på jul för själv äter jag inte heller särskilt mycket, några bitar sedan är jag nöjd :-)



Fint ser det ut iaf på ditt soffbord med pralinerna!



Kramar

2010-12-17 @ 11:51:35
URL: http://www.bloggfamiljen.se/?blog=starwoman
Postat av: Anonymous

Hej, undrar bara vart du har köpt dom där med hollonfyllning?

2012-10-24 @ 20:35:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0