Systrarna Voltaire

Lördagen tillbringades tillsammans med Monica, lilla Vilma och Jenny i "nya" Farsta Centrum. Innan vi gav oss i kast med julshoppingen passade vi på att inta lunchen på Systrarna Voltaires fik, vilket visade sig vara ett alldeles perfekt val. Så mycket godsaker på en relativt liten yta...
Jag hade lätt kunnat stå bakom disken ett bra tag och bara tittat på alla godsaker på andra sidan glasrutan, men det var visst andra människor bakom mig som ville beställa, så det var bara att knäppa några snabba bilder med mobilen och fortsätta framåt. Ska nog ta och åka dit tidigt en vardag, för då kan jag nog stå kvar lite längre och begrunda allt gott.
Massor med goda mackor...
Beställde till slut en fantastisk Club Sandwich med kyckling, bacon och currymajonäs på mörkt bröd som påminde om kavring, toppat med balsamicocréme. Härlig balans mellan balsamicon, det något söta mörka brödet och sältan från den knaperstekta baconen. Sa jag att det var den absolut godaste Club Sandwichen jag någonsin ätit?
Inne i centrum hittade jag även Systrarnas lilla butik med en massa smått och gott... Väl värt ett besök!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jaa det var verkligen den godaste jag ätit:)

2010-12-12 @ 22:09:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0