Avslappnande helg med sol & bad...

Nyss hemkommen från en oerhört välbehövlig vilohelg på min kompis JR:s sommarställe ute på Värmdölandet.
Jag har under de senaste månaderna känt mig helt utpumpad både rent fysiskt och även psykiskt. Dels har det varit en hel del att styra upp med köp och försäljning av lägenhet, samtidigt högtryck på arbetet och inte minst mina duster med ett möbelföretag som jag inte kommer att namnge här. Nu börjar de flesta bitarna hursomhelst falla på plats, men känner att jag inte haft tid att återhämta mig riktigt från allt detta.
JR föreslog att vi skulle åka ut en sväng över helgen för att sola och bada och hälsa på hennes mamma och L, som redan befann sig där ute. Det var ju en alldeles lysande idé tyckte jag och det skulle ju dessutom vara kanonväder hela helgen...
Gårdagen spenderade vi med att sola, bada och grilla och bara ta det lugnt. De övriga i sällskapet var ju givetvis även tvungna att se på fotbollen, men det är ju inte jag ett dugg intresserad av, så jag satt mest och surfade runt lite på Mamma R:s dator som hon hade med sig. Avslutade kvällen med en stor skål med vaniljglass och jordgubbar och valde därefter att krypa ner vid halv tolv snåret. Vaknade 9 timmar senare utvilad. Jag minns faktiskt inte när jag sov så länge sist... Hemma brukar jag oftast sova 5-7 timmar per natt även när jag är ledig. Brukar skämta om att det är jag och pensionärerna som är uppe före  kl 7 en helgmorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0