M/S Emelie

©klorinhäxan

Trots att vädret kändes lite opålitligt idag p g a gårdagens konstanta regnande, bestämde jag mig för att ta en liten tur med M/S Emelie till Djurgården för första gången i år. Hade egentligen planerat att åka ut på landet, men det kändes inte så lockande om det nu skulle regna hela helgen. I det stora hela vart det kanonväder, förutom att det nästan blåste storm stundvis.
Djurgården kryllade av turister, barnfamiljer och andra flanörer som passade på att besöka Gröna Lund och en hel del hade kommit tidigt för att få de bästa platserna inför Ulf Lundell konserten senare under kvällen i nöjesparken.
Själv är jag inget större fan av Lundell - känns alldeles för deprimerande för min smak...
Jag och min kompis Jenny har som en liten tradition att träffas varannan tisdag när vi är lediga från jobbet någonstans i stan för en liten vinlunch. Mycket trevlig tradition tycker jag eftersom det bringar lite lyx i vardagen.
Det är i och för sig fredag idag, men vi hade båda tagit ledigt från jobbet och vi kände att vi var tvungna att hitta på något och inte slösa bort denna dag på "måsten".
Vi behövde ju inte strosa speciellt långt från färjan, förrän vi bestämt oss för att parkera oss på terassen på Hasselbacken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0