Ny vecka, nya utmaningar!

Ja, då var det måndag igen och en ny fullspäckad arbetsvecka har just precis bara börjat. Nu är det ganska exakt fyra veckor kvar tills jag går på semester. Har nog aldrig längtat så mycket till semestern som nu. Jag hade ju i och för sig två veckor i slutet på april, men de veckorna blev ju så hektiska i och med min flytt till nya lägenheten, så någon vila blev det ju inte tal om.
Helgen har varit lugn i och med att jag jobbade i lördags, alltså inga större utsvävningar här inte.
I lördags, efter jobbet, cyklade jag över till min kompis Dane som varit gräsänkling hela veckan, för lite grill och filmtajm.
Efter middagen, som bestod av grillad fläskfile med klassisk sallad och en gudomlig svart bönsallad med bland annat fetaost bänkade vi oss i varsin ände av soffan för att se den första filmen "Hot tub timemachine" med John Cusack. Jag hann väl se ungefär halva filmen innan mina ögon, sakta men säkert, blev för tunga. Vaknade till,  en 20 minuter senare, för att se resten av filmen. Av den andra filmen, "Green Zone" med Matt Damon, hann jag se den första halvtimmen, sen var det dags igen... Trevligt filmsällskap, eller hur Dane?
Söndagen fördrevs med lite småpyssel och städ här hemma i Sjöstaden, innan jag åkte in till Södermalm för att kika lite på Bolagret. Hittade en silvergrå matta till vardagsrummet för ynka 1400 kr - ett kap, kan ju jag tycka. Vill ju inte lägga hur mycket pengar som helst på en matta som jag garanterat kommer att vilja byta ut om några år. Så jag är nöjd med mitt fyndköp.
Önskar er alla en riktigt bra vecka, vare sig ni är på semester eller som jag, jobbandes! Ses snart igen!!

Kommentarer
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Mamamia vad snyggt, vill också ha vita soffor, men maken sätter sig på tvären :-) Varifrån kommr bordet?

2010-08-10 @ 20:42:31
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Såg nu vart bordet kom ifrån i ett av dina tiidgare inlägg =)

2010-08-10 @ 20:45:37
URL: http://starwoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0