Måndagsrapport & Ny lektyr

Ytterligare en måndag avklarad på jobbet och nu är det bara två måndagar kvar till semestern. Det gäller att hitta de små ljuspunkterna i tillvaron och tänka positivt, när det känns småsegt och det är en evighet till ledigheten. Jag brukar ju normalt ha en ganska sen semester, men i år vet jag inte riktigt vad jag tänkte med egentligen... Jag har i allafall sett till att ta lite långhelg denna vecka och förhoppningsvis, om vädret tillåter, kan jag ta en tur till landet och softa.
En trevlig överraskning väntade i brevlådan i porten när jag kom hem från jobbet i kväll. Tre nya tidningar, varav två som jag helt glömt bort att jag börjat prenumerera på, Plaza Interiör och Plaza Kvinna. Tycker att det är rätt trevligt att prenumerera på lite olika magasin, så att brevlådan innehåller lite annat än bara fönsterkuvert och dessutom är det ganska lättsam läsning på kvällskvisten. Böcker kan jag ju inte ge mig på i horisontalläge, för ögonen går oftast i kors efter två stycken.
Nu ska jag strax sätta på lite fika eftersom Jenny skulle komma förbi en sväng och återlämna mitt busskort som hon lånat i helgen. Tyvärr har jag ju inte bakat något, men några mums-mums kan jag nog trolla fram.
Ska försöka komma i säng hyfsat tidigt i kväll så att jag möter morgondagen pigg och glad.
På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0