Berocca Boost & Duon

Besök hos Ia på Salong DuonKungsholmsgatan stod på dagens agenda.
Det var verkligen på tiden eftersom det var några månader sedan jag klippte mig sist. Ia hade även avsatt tid för färgning, vilket jag inte alls hade förväntat mig idag. Jag är bara tacksam för att hon klipper mig då och då, men då fick vi ju samtidigt lite mer tid till att filosofera och "catch up".

På vägen till salongen passade jag på att springa in på Apoteket för att införskaffa lite Berocca Boost, som jag hört ska vara väldigt effektivt när man behöver lite extra energi. Enligt förpackningen "ökar den min förmåga att prestera på topp genom att optimera koncentrationen och förmågan att fokusera och tänka klart". Lysande, om det nu fungerar som utlovat. Jag är alltid lite skeptisk till en början, men är villig att ge det en chans.
Fick även med mig en extra förpackning till Ia, som också känner sig orkeslös så här års. Jag tror helt enkelt att jag behöver lite sol och bad, men det får nog vänta till tidigast i januari, då saker och ting lugnat ner sig en smula, framförallt på jobbet.
Sen jag vaknade i morse har jag känt av lite lätt att jag har ett huvud, men värken hade inte riktigt brutit ut, utan snarare gått och småmolat halva dagen. När jag satt på bussen hem och lyssnade på min ljudbok, blev det bara värre och värre. Berodde troligtvis på att jag inte ätit något sen min kvällsmacka dagen innan, så jag får ju skylla mig själv. Väl hemma, sprang jag in på Sushin runt hörnet för att få med mig lite Yakiniku hem, men det var en riktig besvikelse tyvärr. De gånger jag ätit Yakiniku tidigare, har det alltid varit finstrimlat kött, men detta var som stora "elefantöron" och smakade inte riktigt som det brukar. Glufsade dock i mig maten direkt ur hämtlådan, men kommer nog inte att köpa deras Yaki fler gånger.
Till kvällen blir det nog en macka eller två och en stor kopp té, trots att jag tagit fram torsken ur frysen. Hade tänkt laga dillbakad torskfilé med kokt potatis idag, men inspirationen är inte på topp p g a huvudvärken. Som tur är, har jag huvudvärk ett par gånger om året på sin höjd, så jag ska inte klaga.
Ha en bra kväll och ses när vi ses och hörs när vi hörs! Kram



Kommentarer
Postat av: Rebecca

Hoppas du blir piggare med Beroccan. :) Men du, om du inte hinner med att äta, är det ju inte konstigt om du blir trött och orkeslös. Det kanske bara var ett undantag du berättade om i detta inlägg, men ändå. Man måste ju ta hand om sig själv och det säger jag i all välmening. :) Vi har ju bara en kropp och det är ju den som ska bära oss.



Hur blev håret efter frisörsbesöket? :) Får vi se?



Ha en fin onsdag!



Kram!

2010-11-03 @ 05:58:53
Postat av: Katja

God morgon.

Ja, igår var nog ett undantag vad gäller brist på matintag. Jag har svårt att få i mig frukost på morgonen, men äter normalt både lunch och middag. Det är ett måste eftersom jag har ett fysiskt tungt arbete.

Hoppas att Beroccan hjälper något, men kommer nog ta ditt råd ang Mivitotal också, så fort jag "snubblar" över den i affären. Har glömt bort att kolla efter det, när jag varit i affären.

Håret blev som vanligt bra efter ett besök hos Ia, men jag lyckas aldrig få det att bli lika bra när jag själv försöker fixa till det. Vi får väl se om det inte dyker upp ett foto på mig också, så småningom.



Ha en skön dag!

Kram, Katja

2010-11-03 @ 06:17:20
URL: http://klorinhaxan.blogg.se/
Postat av: Rebecca igen

Hej igen Katja!



Skönt att höra! :) Ja både Mivitotal Plus och Berocca borde ju ge en bra skjuts! :)



Ja, spännande, att man kanske får se en glimt av frisyren sedan.



Ha en fin dag!

Kram!

2010-11-04 @ 05:52:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0