Elite Marina Tower + arbetsmiljö

Årets arbetsmiljödag var bokad på Elite Marina Tower Hotel i Nacka och ingen var ju gladare än jag som hade promenadavstånd hem för en gångs skull. Systembolaget har ju en egen kursgård eller lärcenter som det numera så fint heter ute på Skarpö, men jag antar att det var fullbokat för andra läraktiviteter just denna vecka, därav byte av konferenslokal.
Bilden är som ni ser inte tagen just idag utan under en solig sommardag tidigare i år.

Har, som jag skrev i bildtexten ovan, tillbringat dagen på Elite Marina Tower Hotel på Kvarnholmen och årets arbetsmiljödag tillsammans med alla butikschefer och skyddsombud från vårat område. Trodde att det skulle bli en ganska seg och tröttsam dag, men jag måste säga att mina farhågor inte besannades. Intressanta diskussioner kring vad som är chefens respektive de anställdas ansvar vad gäller vår gemensamma arbetsmiljö och systematiskt arbetsmiljöarbete. Fick ju dessutom sovmorgon idag eftersom jag inte behövde åka hemifrån förrän klockan nio.
Nu har jag hunnit med att vara hemma i några timmar och har till och med hunnit med att för-sova en stund på soffan. Det blev bara en kortis på ca 20-30 minuter, men jag känner att det gjorde susen. Jag har ju som jag berättat i tidigare inlägg, varit så oerhört trött på senaste tiden, så en stunds vila på soffan har mer eller mindre blivit ett stående inslag i mina lediga eller korta arbetsdagar.
Ska strax värma på min middag som jag lagade igår kväll: Röd linsgryta med ingefära, färsk koriander och kokosmjölk. Inte det godaste receptet från min matkasse från Lina, men fullt ätbar.
Får se om det är något kul på tv ikväll annars får det nog bli en vända med dammsugaren och stryka det som strykas bör från gårdagens tvättsejour.
Önskar er en riktigt behaglig onsdagkväll och ses nog i morgon igen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0