Mirakelmedel eller humbug?

Då var det dags igen då...
Nu har jag under en tid gått och funderat över om jag ska ta och prova det lovordade mirakelmedlet Neulash, som lovar fylligare, längre och vackrare filmstjärnefransar efter 30 dagars användande. Jag har inga problem med mina ögonfransar, varken vad gäller täthet eller längd, men vem vill inte ha mer? Trots att det kostar en rejäl slant, så tycker jag nog att det kan vara värt pengarna om detta medel verkligen fungerar. Den lilla förpackningen som ska räcka i 2-3 månader, kostar ca 900 kr på www.neulash.se.
Vad är då Neulash? Jo, det är enligt tillverkaren "ett innovativt serum som förstärker ögonfransarna och bidrar till friskare, naturligare fransar".
Serumet ska skydda mot diverse förslitningsfaktorer som ögonfransböjare, mascara, sminkborttagningsmedel och färgbehandlingar, genom att tillföra nödvändiga proteiner och vitaminer samt mjukgörande ingredienser till fransarna, samtidigt som den förstärker och ökar tillväxten av nya. Det låter ju onekligen som ett mirakel om det nu fungerar. Jag har "googlat" runt en del på olika bloggar bland annat och sett makalösa resultat, varför jag bestämde mig för att detta måste jag se med egna ögon! Så nu är det bara att följa proceduren och stryka på medlet som en eyeliner varje kväll i trettio dagar och se om det händer något. Spännande!!
Före och efterbilder som jag fastnade för och som fick mig att prova detta, hittade jag här.

Serumet ska strykas på roten av de övre och/eller undre ögonfransarna men fungerar tydligen även på ögonbryn. Det är lika enkelt som att stryka på en flytande eyeliner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0