Helg, ljuva helg!!

img_3132 (MMS)

Helg, ljuva helg!! Nu börjar semestern lida mot sitt slut för denna gång och på måndag börjar allvaret igen. Skulle verkligen inte ha något emot att vara ledig en månad till, men jobba måste man ju för att tjäna ihop till levebrödet. Idag har jag hunnit med att hälsa på Jenny och Tess på jobbet med ett par cupcakes som jag bakade igår och dessutom bjudit hem Robson på fika.  Kilade även in en snabbis på Stockhome som nyligen öppnat på Götgatan, men det fanns inte så mycket som tilltalade mig just idag.


Kommentarer
Postat av: Hemma hos Katta

Vilka ursöta små cupcakes, mmm....



Ha en fortsatt fin söndagskväll! Kraam /Katta

2010-09-12 @ 19:34:19
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: Katja

Tack snälla du!! Jag är inne i en liten cupcake period för tillfället och bakar var och varannan vecka. Själv är jag inte någon större kak- och bullvän, men min omgivning verkar uppskatta det som tur är.

Ha en bra dag och tack för att du varit inne på min sida och för att du kommenterat.



Kram, Katja

2010-09-13 @ 16:24:42
URL: http://klorinhaxan.blogg.se/
Postat av: Agnes

Cupcakesen ser riktigt smarriga ut! Hur lyckades du få till så "fluffig" (och fast!) kräm? Jag gjorde ett recept av Leila men resultatet av toppkrämen blev inte så fast så man kunde spritsa i rolig form... Fin blogg by the way!

2010-09-22 @ 15:24:09
URL: http://ziggistardust.blogg.se/
Postat av: Katja

Hej Agnes!

Till dessa cupcakes gjorde jag en vit choklad frosting. God och jätte-enkel att göra. Smält 200 g vit choklad i en skål över kokande vatten. Låt sedan chokladen svalna något och blanda därefter i 200 g Philadelphia ost. Vispa eller rör om den ordentligt så att allt blandas och om du vill, kan du ställa in den en liten stund i kylen. Sen är det bara att bre på, eller som jag gillar att göra - spritsa! Voila, klart!! Det räcker till ca 12 cupcakes.

Tack för att du tog dig tid för att kika runt på min blogg och kul att du uppskattar den.



Ha en trevlig dag och lycka till i ditt skapande!!



Katja



2010-09-22 @ 16:47:05
URL: http://klorinhaxan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0