Ljuvliga Julia, Leila och tjejerna på Magnolia Bakery

Nu kan jag äntligen bläddra i mitt alldeles egna exemplar av Leila Lindholms "A Piece of Cake". Hittills har jag ju googlat fram hennes recept, men nu kan jag alltså sitta och bläddra i boken i lugn och ro.
Bättre sent än aldrig, som man brukar säga...

I samma veva som jag klickade hem Leilas bok, fick denna lilla receptsamling av tjejerna bakom Magnolia Bakery i New York, hänga med.
Boken är inte speciellt inspirerande bildmässigt, men recepten borde ju vara gudomliga...


Idag tog jag mig friheten att gå hem från jobbet efter halva dagen för att fortsätta jobba några timmar hemma istället. Tror du att jag fick något gjort? Nej du, nej du!!  I stället kom John Blund och slog till med storsläggan utan någon som helst förvarning, vilket resulterade i att jag var tvungen att lägga mig ner i soffan och för-sova en stund.
När jag väl vaknade till liv vid halv sju rycket hade jag varken lust eller ork att sätta mig ner vid datorn för att jobba. Ingen större katastrof i och för sig och söndagsjobb står på schemat eftersom vårt nya budgetsystem kraschat och hängt sig oavbrutet denna vecka. Har fått lite andra saker ur händerna p g a detta och bl a anställt en tjej som var på intervju innan jag gick på semester. Dessutom har grovgallringen av de 140 ansökningar som kommit in till en utlyst tjänst avslutats och jag har plockat ut en handfull riktigt intressanta personer för intervju.
I morgon eftermiddag är det dags för intervju nummer ett. Alltid lika spännande!!
Nu ska jag ta och bläddra i nya Elle, som dök upp i brevlådan häromdagen, men som jag inte hunnit öppna än och samtidigt slötitta på Law and Order: Special victims unit på Tv4+, som börjar om några minuter.
Ha en skön kväll och på återseende!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0