Lyxigt till de mörka vinterkvällarna

Jag är ju barnsligt förtjust i Champagne och skulle kunna dricka det dagarna i ända.

Ingen blev ju gladare än jag, när jag rensade bort alla kundordrar som inte blivit uthämtade på jobbet idag. Hittade dessa skönheter och var bara tvungen att köpa dem! Det blir till att göra avkall på något annat denna månad helt enkelt, men allt handlar ju om prioriteringar, eller hur?
Nu blir dessa framtida mörka höst- och vinterkvällar såååå mycket roligare.

I och med att jag numera i större utsträckning än tidigare börjat laga mat på kvällarna efter jobbet, har jag konstaterat att tiden inte riktigt räcker till alla gånger. De dagar jag slutar sent på jobbet har jag svårt att hinna med att blogga också. Försöker allt som oftast se till att jag krupit till sängs vid 10-snåret för att slötitta lite på tv och varva ner innan John Blund kommer med storsläggan. Därför har det blivit lite varannandagsbloggande för min del, på sistone. Jag är fullt medveten om att min blogg i första hand är till för mig själv, för att jag själv ska minnas händelser och tankar i mitt dagliga liv, men jag får ändå lite dåligt samvete de dagar jag inte gjort något inlägg. Nu har jag i allafall fått större förståelse för, varför en del av mina favoritbloggare tar bloggpauser och i vissa fall lägger ner helt.
Vaknade fem i morse, efter dryga 5 ½ timmes sömn och tyckte att det var dags att gå upp. Jag har alltid klockan ställd på 06:00, så jag tyckte att det var lönlöst att sova i en timme till, för att senare vakna upp till väckarklockan som en död sill. Eftersom jag hade en hel timme tillgodo, passade jag på att ta en extra lång varm dusch och därefter lulla runt i morgonrocken i godan ro. Åkte till jobbet en halvtimme tidigare än vanligt och fick faktiskt lite smått och gott uträttat innan nästa person dök upp strax innan halv åtta. Jag tycker att det är riktigt skönt att få pyssla lite på jobbet i lugn och ro för mig själv innan alla andra dyker upp och sen är det fullt ös resten dagen. Kan inte riktigt förstå de som kommer till sitt jobb med andan i halsen 2 minuter innan arbetet ska börja. Själv skulle jag aldrig fixa det...
Nu är det snart dags att börja fundera över vad jag ska laga till middag ikväll. Valet står mellan currydoftande korvpanna Bombay med ris eller köttfärslimpa med kokt potatis, brunsås och rårörda lingon. Båda rätterna är jättegoda och lämpar sig väldigt väl även som matlådor resten av arbetsveckan. Gäller bara att fatta ett beslut och sätta igång! Men först ska jag nog lägga mig i soffan en stund och se första avsnittet av den nya "superhajpade" serien The Event som började i söndags och kanske för-sova en liten stund. Tvättmaskinen går för fullt här hemma och är väl klar lagom tills jag vaknar.
Till kvällen blir det 2 timmar framför tv:n med de sedvanliga "Halv åtta hos mig" och "Idol 2010"-kvalet och dessutom en halvtimme med min favorit Carina Berg i "Berg flyttar in".
På återseende!!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Hej Katja!



Ha inte dåligt samvete -en blogg är främst för den som skriver den precis som du sa. Jättekul är det iaf att titta in här.



Såg gott ut med champagne. :) Förstår att du jobbar på Systembolaget, kul! :) Du måste ju ha stenkoll på allt nytt och spännande som kommer in. :)



Ha en fin fredag!

Kram!

2010-10-01 @ 06:11:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0