Sleep is for the weak...

Läste en notis i E24.se igår, om att morgonpigga personer har större chans att lyckas i livet än morgontrötta. Om det är vetenskapligt bevisat förtäljer inte historien... Bilden är lånad av Biorelaxmusic.com

Nej men skämt åsido. Gick upp vid 5 i morse och inte ens tuppen var vaken vid den tiden. Nog för att jag alltid varit morgonpigg, men att gå upp så tidigt när man är ledig är ju inte riktigt normalt. Försökte lägga mig i sängen igen efter morgonens första kaffekopp, men trots att jag låg och slötittade på "Knight Rider" från 80-talet, ville inte John Blund göra ett nytt besök. Så nu har jag mest lullat runt i morgonrock och surfat runt lite på Internet och klickat hem en ny bok, The Complete Magnolia Bakery Cookbook. Hur i all sin dar har vi någonsin klarat oss utan Internet?
Nyduschad och påklädd ett litet ansikte, ska jag strax ta och masa mig ut och promenera till Konsum och handla lite ingredienser till Chokladcupcakes med vit Chokladfrosting som jag vart sugen på när jag besökte denna sida. Behöver även handla lite frukosttillbehör och frukt eftersom det är helt länsat här hemma.
Ett besök nere i källarförrådet är nog på sin plats idag också, för att organisera runt mina pinnaler något. Jag måste ju få plats med min nedmonterade säng där så småningom, eftersom intresset för en brun Malm säng varit minst sagt svalt.
Nä, dags och ta och röra på fläsket och ta tag i denna dag!
På återseende, kärt folk!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0