Smått & gott från Muji

Japanska Muji finns nu representerade hos Åhléns. Jag passade på att handla 2 st 600 ml pumpflaskor till duschen, som med fördel kan fyllas med shampoo och balsam eller varför inte tvål eller duschcréme. Personligen gillar jag enhetlighet. Överlag kan jag tycka att duschprodukter alltsom oftast kommer i otroligt fula flaskor om man inte är villig att betala flera hundra för produkten. Nu behöver jag inte längre rata en bra produkt på grund av utseendet på förpackningen. Ni tycker säkert att jag är lite konstig, men jag kan verkligen inte hjälpa det...

Doftljus kan man aldrig få för många av!
Muji har en hel samling med olika dofter i små söta plåtburkar och denna gång fastnade jag för dessa två: "White Meadow Flowers" och "Apple Blossom".
Den gröna, White Meadow Flowers, invigdes igår kväll som ni kanske kan se.

Söndagskväll igen och inte vilken söndag som helst, utan dagen då vi som medborgare i detta land har möjlighet att göra våra röster hörda. Jag hoppas innerligt att alla, även tidigare soffliggare, har masat sig iväg för att rösta, antingen i vallokalerna idag eller på de olika platser runt om i städerna där det gått att förhandsrösta. Jag kan inte påstå att jag på något sätt är speciellt aktiv politiskt, men jag tycker att det är allas rättighet/skyldighet att framföra sin åsikt. Har man inte yttrat sig, tycker jag definitivt att man försuttit sin chans att klaga.
Nu ska jag ta och koka lite té och därefter sätta mig i soffan och hålla tummarna för "mitt block"!
Önskar er alla en trevlig söndag i Valets tecken och ses snart igen.

Kommentarer
Postat av: Catrin

smart det där med "enhetliga" flaskor i dushen, det har jag aldrig tänkt på. Har tänkt att införskaffa mig en Cult tvålpump till handtvålen vid handfatet, men att även skaffa några snygga tvålpumpar till dushen vore ju något! Även till balsam och shampoo som du skriver, blir nog även lättare att dosera bra tror jag =)

2010-09-19 @ 21:41:38
URL: http://cocobycatrin.blogg.se/
Postat av: Sofie

Vilken fin blogg du har, massor av inspiration!!

Ska absolut kolla in detta märket nästa gång jag besöker Åhlens!



trevlig kväll!

2010-09-19 @ 22:35:40
URL: http://www.alltforforaldrar.se/frusofie
Postat av: Rebecca

Halloj!



Man kan riktigt se på bilden hur gott det måste dofta av doftljusen! :)



Kram!

2010-09-20 @ 05:41:21
Postat av: Katja

Hej och tack för att ni tog er tid att kika in på min blogg och dessutom kommenterar. Det glädjer mig oerhört!



Kram, Katja

2010-09-21 @ 10:02:44
URL: http://klorinhaxan.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Snygga tvålpunpar, måste bege mig till Åhléns på stört, våra svarta i duschen sjungr nämligen på sist aversen och dessa var heeeeelt i min smak =)



Ha en mysig kväll!



Kramar/Anna

2010-09-21 @ 18:42:26
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Katja

Anna, du kommer att komma till Muji heaven! Små burkar och buteljer i olika storlekar och perfekta plexiglas lådor för t ex ögonskuggor som man för tillfället inte använder, cremeburkar mm. Have fun!!



Nu dags för Idol...

Ha en trevlig kväll!!



Katja

2010-09-21 @ 20:01:57
URL: http://klorinhaxan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0