Telenor - You´ve made my day!!

Bild: Apple.com
Åh, äntligen har jag fått den!!

Denna fredag har det flängts runt tvärs över hela Stockholm. Började dagen med att åka till Ikea i Barkarby för att köpa luckorna till mitt skåp i hallen, som jag inte fick med mig i torsdags vid besöket i Kungens Kurva, eftersom de var slut i vit högglans. Hade kollat upp lagersaldon på nätet innan jag åkte iväg för att slippa få ytterligare en "melt down", som jag råkade ut för på torsdagsbesöket.
Bägaren rann över totalt när luckorna var slut och jag satt där på pallarna i "ta-själv-lagret" och grät. Det är lite Murphy´s Lag över mitt liv ibland. Kan något gå fel, så kan jag nästan sätta pengar på att det gör det också. I allafall när det kommer till mitt hem och framförallt när jag handlar möbler. Förutom att det uppstår diverse problem med leveranser etc, har jag bara under de senaste 4 åren råkat ut för både vattenläcka, med 4 månaders boende i kappsäck som resultat och bostadsinbrott på senhösten 2009. Brukar skämtsamt säga att det enda som återstår är väl att mitt hem brinner ner eller nåt.
Nåväl, jag fick mina luckor idag i allafall och humöret var åter på topp.
Nästa stopp blev Östermalms IP för att hämta min kompis Jennys startnummer till söndagens Tjejmilen. Både Jenny och Ia kommer att springa under denna folkfest, så det blir nog till att masa sig iväg och heja på nägonstans längs vägen. Frågan är bara var är det bäst att stå?
När vi väl kom hem till Jenny i Farsta, visade det sig att hon hade fått en paketavi från Schenker och det kunde bara betyda en sak: Iphonen har kommit!! Brassa iväg till Sjöstaden för att kolla statusen i min brevlåda. Samma brev låg i min postbox. Jippiii!! Var givetvis tvungen att rusa iväg för att hämta ut min, hem igen för att skruva fast mina dörrar och in i bilen igen för att åka till Telenor i Farsta Centrum för att byta mitt nya nummer till det gamla numret. Minst sagt, en hektisk dag med andra ord.
Apropå Murphy´s Lag... Jag har ju lagt ut min Malm säng på Blocket och trodde att jag fått den såld för en mer eller mindre symbolisk peng. Killen som skulle köpa den kommer för att montera ner den och konstaterar att den är brun och inte svart som han trodde, (trots att det står klart och tydligt i annonsen att den är BRUN) så den blev jag alltså inte av med idag. Nytt problem att lösa... Var ska jag stuva in den? Det minimala förrådet är redan proppfullt.
Nu ett glas rött i soffan och strax läggdags. Det har varit en minst sagt intensiv dag, men ser fram emot en ny aktiv dag i morgon. Vad ska jag hitta på tro?
Sov gott och ses i morgon!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0