Äntligen hemma...

Man får passa på att åka till Köpkvarteret precis när de öppnar på söndagar, om man vill strosa omkring i lugn och ro. Bara några timmar senare är det så "stimmigt" att man blir alldeles matt...


Borta bra, men hemma bäst är ett gammalt talesätt som stämmer så himla bra tycker jag.
Har precis kommit hem efter några dagar i Farsta Strand hemma hos Jenny och det är nästan som att bo på hotell fast ändå inte... Skulle ha åkt hem redan igår, men så bestämde jag mig för att titta på första deltävlingen i årets Melodifestival tillsammans med Jenny och när programmet väl var slut, orkade jag inte åka hem, så det blev till att plocka fram den uppblåsbara sängen och bädda i vardagsrummet.
Nu är jag i allafall hemma igen, i mitt alldeles egna hem och ska ta och njuta av timmarna som är kvar av denna söndag. Har till och med hunnit med en sväng till Sickla Köpkvarter och shoppat lite smått och gott i klädesväg. Det var ju ett tag sen sist och jag behövde verkligen lite nytt, kände jag. Nu ska jag bara plocka upp mina inköp ur påsarna och prova dem hemma i lugn och ro. Är inte direkt någon vän av butikernas trånga omklädningsrum, med märklig belysning som sällan är speciellt smickrande, så det blir till att köpa hem och prova senare. Som tur är, jobbar jag ju i Köpkvarteret, vilket gör att eventuella returer blir så mycket smidigare att hantera än om jag handlat i City.
Jag tror bestämt att soffan kallar på mig, så jag ska nog ta och småtitta på någon serie eller en film och senare i eftermiddag skulle jag nog behöva masa mig iväg till gymmet, för nu kan jag inte längre skylla på att jag har så ont att jag knappt kan röra på mig. Det tog ju en halv vecka att bli av med värken, så varför inte gå och skaffa sig ny?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0