Köttfärsgulasch





Köttfärsgulasch

Detta behöver du till 4 portioner:

1 gul lök
4-5 potatisar
1 paprika
2 msk olja
500 g köttfärs
6 dl vatten
1 köttbuljongtärning eller fond du chef
500 g krossade tomater (jag tog smaksatt med chili)
2 tsk kummin
salt och peppar

Så här gör du:

1. Skala lök och potatis. Skölj paprikan. Hacka lök, skär potatis och paprika i tärningar.
2. Fräs alla grönsaker och köttfärs i olja i en kastrull eller gryta.
3. Tillsätt vatten, fond eller köttbuljong, krossade tomater och kryddor. Låt koka i 10 minuter.
4. Smaka av med salt och peppar. Servera gärna soppan med varm baguette.

Jag tyckte att receptet som jag fann på Ica.se, var rätt smaklöst, så jag modifierade det lite för att passa min smak bättre. Förutom ovanstående ingredienser tillsatte jag vitlök, ytterligare en fond du chef, paprikapulver, tomatpuré, chilipulver och cayennepeppar. Rätten blev helt fantastiskt god om jag får säga det själv...
Till middagen tittade jag på kommande söndags avsnitt av Solsidan och nu "Halv åtta hos mig". Två favoriter efter varandra helt enkelt!!
Nu ska jag ta tag i lite strykning av arbetsskjortor och ladda diskmaskinen, men sen ska jag ta och softa lite innan det är dags för dusch och säng.
Ha det gott!! Kram





Kommentarer
Postat av: Anette Persson

Hej! Jag heter Anette Persson och arbetar med Sickla Köpkvarter och vill gärna komma i kontakt med dig om att medverka i en fokusgrupp i slutet av mars. Hör gärna av dig till min mailadress så kan jag berätta mer.

Mvh Anette

2011-03-04 @ 12:13:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0