Torsdag i snöstormens tecken

Nytillskott på doftljusfronten här i Sjöstadshemmet.
En av säsongens nyheter från Yankee Candle - Soft Blanket (lyxig vanilj och ambra) fick följa med hem när jag efter lunch passerade inredningsbutiken Ljuvliga Hem (som tyvärr ska stänga för gott) här i Hammarby Sjöstad. Jag tycker att det är oerhört tråkigt att småföretagarna får lägga ner, då kunderna alltsomoftast numera väljer att shoppa i de stora shoppingcentren. Just av denna anledning försöker jag gynna dessa små så ofta jag kan istället för de stora top 50 butikerna i olika centrum.

Då har man återigen lyckats fördriva en ledig dag genom att göra nästan ingenting...
Jag gick upp relativt sent i mina mått mätt - först 7:20 drog jag på mig morgonrocken och stapplade in i köket för att sätta på en kanna kaffe. Lullade som vanligt runt i några timmar innan jag hoppade in duschen och väl i badrummet passade jag på att gå igenom min sminkväska och rensade ur saker jag inte använder för tillfället. Såg att mina penslar inte var i toppskick, så de fick sig också en omgång med tvål och vatten. Nu är de fräscha igen och väntar på att få bli använda.
Hann bara utanför dörren när den omtalade snöstormen slog till igen. Jag hade tänkt ta en frisk promenad till Di Piu för att äta lunch, men det slutade med att jag hoppade på tvärbanan som ändå stod inne. Höjden av lathet kan det ju tyckas att åka en hållplats, men kände verkligen inte för att gå i snålblåst och snövirvlar.
Ett besök på Konsum blev det också och inredningsbutiken Ljuvliga Hem - det var ju ändå längs vägen till hemmet.
Förutom det nya doftljuset hade de EN vispskål från I B Laursen kvar i färgen plommon, för halva priset, helt oemotståndligt! Jag vill egentligen ha de i alla storlekar, men som sagt, så fanns det ju bara en kvar... Får ta och kika in hos Bagaren och Kocken och lägga en beställning framöver, men till ett mindre förmånligt pris förstås.
Har faktiskt även hunnit med att nöta lite på soffan och betat av senaste avsnittet av Solsidan, som jag missade i söndags.
Nu blir det Halv åtta hos mig och en portion av den krämiga pastagratängen jag precis tillagat till morgondagens matlåda. Det blir nog en till lördag också eftersom det är min jobbhelg!
God kväll på er och vi ses snart igen (hoppas jag)!! Kram

Kommentarer
Postat av: Carolines hemligheter

Ja, visst är det synd att Ljuvliga Hem skall stänga snart! Jag har tänkt gå dit och spana in rean men pga diverse sjukdomar här hemma så har det inte blivit av ännu... Men ett nytt ljus står hur som helst på inköpslistan och nu blev jag väldigt sugen på det som du köpt :-)



Hoppas att du får en bra fredag och jobbhelg, visst är det i Sickla du jobbar? Måste spana in dig när jag är där framöver ;-)



KRAMAR

2011-02-10 @ 21:40:22
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0