What a day!!

Ute är det snökaos, men här hemma är det harmoni...

Hur är det möjligt att lite snö skapar sådan kaos i en storstad? Tvärbanan stod helt stilla i morse och inte en enda buss så långt ögat kan nå. Överbelastning på Sl.se och allmän förvirring rådde bland de säkert 200 personer som stod vid tvärbanan och busshållplatsen i morse när jag skulle iväg till jobbet. Ibland är jag extra glad över att jag arbetar så nära hemmet som jag gör.
Väderkaoset märktes även hos oss, då det var avsevärt mycket lugnare idag än vad det normalt brukar vara på fredagar. Skönt, med tanke på att vi hade tre sjukanmälda medarbetare, vilket hade skapat ett mindre kaos hos oss om det hade varit normala omständigheter.
Nu har jag precis petat i mig av gårdagens krämiga pastagratäng och ska strax göra mig i ordning för sängläge. Jag får väl förbereda mig mentalt på en rask promenad i morgon bitti när jag ska till jobbet, så klockan får nog ställas något tidigare än vanligt.
Ha en riktigt skön helg och på återseende!!

Kommentarer
Postat av: Anki Johansson

Jättefina ljusstakar, det ser verkligen harmoniskt ut. Hoppas du får en bra jobbhelg. Kram

2011-02-12 @ 07:44:32
Postat av: Att vara någons fru

Ja ni verkar ha haft det riktigt jävligt! Här nere i skåne kom det lite snöblandat i en timme, men thats it.

2011-02-12 @ 10:27:37
URL: http://attvaranagonsfru.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0