Cliniderm - hiss eller diss?

Det blev en sväng in på Medstop i Sickla igår eftersom jag vart sugen på att testa ytterligare produkter från Cliniderm. "Trutvallan" var den första bekantskapen från märket och den har jag använt flitigt hela hösten och vintern. Inga frasiga läppar här inte...

För ett tag sedan fick jag möjligheten att som Buzzador testa en ny svensk hudvårdsserie vid namn Cliniderm.
Jag har nu under nästan tre veckor, lagt mina Dermalogica produkter åt sidan och bara använt dessa och jag måste säga att jag är positivt överraskad över serien. Så positiv, att jag, när jag ändå var i närheten, klev in på apoteket för att inhandla ytterligare produkter från Cliniderm.
Eftersom jag fortfarande inte är så positiv till rengöringsmjölk som ansiktstvätt, köpte jag en rengöringsmousse som verkar lätt exfolierande och som innehåller AHA-syror. Provade den i duschen i går kväll och ansiktet kändes väldigt rent utan att kännas torr och stram.
Den andra produkten i min påse var en fuktighetscreme, milt parfymerad med doft av gurka. Även den innehåller AHA-syror, men också mineraler och andra naturliga fuktbindande ämnen.
Båda dessa produkter är för normal/blandhy, vilket är bra för mig som lätt blir lite glansig i T-zonen.
Sammanfattningsvis kan jag säga att Cliniderms produkter får tummen upp av mig. De är lätta och går snabbt in i huden, milt parfymerade (doftar ljuvligt) och huden blir alldeles silkeslen. Det är heller inte till någon nackdel att priset är en bråkdel av vad salongsprodukterna kostar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0