I taxfree påsen...

En trevlig överraskning i taxfree butiken var att de börjat med märket Smashbox. Är sedan tidigare en flitig användare av deras primers, som jag tycker är bland de bästa. Nu köpte jag ett kajalset, bestående av 4 nya färger för säsongen: graphite, orchid, 14K och onyx.
2 nya penslar från samma märke slank också ner i korgen. Den ena, en definer pensel för ögonskugga och den andra för foundation. Jag föredrar att använda pensel de gånger jag använder flytande foundation eftersom jag tycker att det är smidigt att "punktmarkera" områden, snarare än att använda en svamp.
En ny bekantskap i min sminkväska är mineralpudret från Guerlain. Jag har använt I D Bare Escentuals i flera år, men har inte haft vägarna förbi någon butik som säljer dessa på ett tag, så jag tänkte ge denna en chans.
God morgon!
För det är verkligen en god morgon... Vaknade utvilad klockan åtta, trots att jag låg uppe och kollade på tv till klockan var en bra bit efter ett i natt.
Första koppen kaffe är avklarad och jag har precis plockat ur diskmaskinen som jag körde innan jag gick och lade mig i går kväll. Ska väl strax fortsätta med mitt rensa/plocka undan projekt här hemma som jag uppenbarligen aldrig riktigt blir klar med, konstigt nog. Nya saker dyker upp från ingenstans känns det som... Kanske inte så konstigt i och för sig, när jag hela tiden hamnar på sidospår. Städar jag i badrummet till exempel och råkar öppna ett av badrumsskåpen, så får jag för mig att det behöver rensas ur lite grejer och då har jag lyckats spendera en timme på det, trots att det inte var med i ursprungsplanen. Suck!!
Just nu hägrar duschen och funderar på om jag ska göra mig i ordning för att ta en promenad ner till Sjöstadshallen och titta på Jennys innebandy-turnering som börjar om en liten stund. Jag kanske lyckas övertala henne till en lunch efter avslutad turnering och kanske en liten tur till Sickla.
Senare i eftermiddag har jag siktet inställt på ett bodypump pass, trots att jag fortfarande har lite träningsvärk från onsdagens yoga pass. Jag lär väl inte kunna röra på mig alls efter dagens träning, men jag har bara mig själv att skylla för att jag är så fruktansvärt otränad för tillfället. Dessutom har jag lagt på mig 7 extra kilon, konstaterade jag precis efter att ha ställt mig på vågen, det senaste året som det är hög tid att arbeta bort.
Off we go, så det blir något gjort idag! Ses när vi ses... Kram ♥

Kommentarer
Postat av: Anki Johansson

Glöm inte Solsidan idag :)

2011-01-23 @ 19:47:03
Postat av: Rebecca

Halloj!



Sitter här och läser ifatt mig på vad du haft för sig sedan jag kikade in sist. Låter som du fick en trevlig ledighet iaf. :)



Och måste ju bara säga att du var så himla fin på bilderna. Frisyren passar dig jättebra och du såg så glad ut. :) Känns det fortfarande bra med kort hår förresten? Minns att du klippte av allt i somras. :)



Ha en fin dag!

Kram

2011-01-24 @ 05:21:01
Postat av: Katja

God morgon!



Anki: Nej, nu är jag fast! Skrattade så tårarna rann igår...



Rebecca: Tack, vad gullig du är!! Vad skönt att du tycker att frisyren passar mig, trots att jag för tillfället tycker att jag går omkring med en pälsmössa. Har inte varit och klippt mig på flera månader, men det är otroligt skönt med kort hår. Bör nog ta tag i det snart innan det blir alldeles för vildvuxet och bångstyrigt!



Have a nice day!

Kram

2011-01-24 @ 08:07:32
URL: http://klorinhaxan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0