Kom igen - Move your ass!!

Lallar som vanligt omkring i lägenheten med min kaffekopp och försöker komma till skott!! Just nu poppar jag här hemma med John Mayers klassiska Continuum som ni kan se och försöker hitta på massor av andra saker att göra istället för det som jag borde göra. Känns det igen?

Lördag, lördag, I love you!! Speciellt när jag är ledig...
Jag borde ta och rensa upp lite för det ser nästan ut som om en bomb slagit ner här i Sjöstadshemmet. När man inte känt sig riktigt hundra denna vecka (har googlat och konstaterat att jag troligtvis har bihåleinflammation) har sakerna en tendens att inte hitta tillbaka till sina platser. Jag är ju en person som lever efter mottot "var sak har sin plats", men jag måste erkänna att jag inte varit speciellt bra på att följa det motto som jag ständigt predikar för min omgivning själv.
Flera maskiner tvätt borde strykas, vikas och plockas in där de hör hemma, dammsugaren skulle behöva hitta ut ur städskrubben och badrummet borde skrubbas, bara för att nämna några av de uppgifter som står på åtgärdslistan. Får nog ta och göra en prioriteringslista och bocka av uppgifterna en efter en vartefter de blir klara!!
Jag har iallafall hyfsat med tid på mig innan det bär av till Göta Lejon och föreställningen "Romeo och Julia" på seneftermiddagen. Men det förutsätter ju givetvis att jag får tummen ur och inte sitter här vid datorn halva dagen...
Nåväl, vi får väl säga adjö för en stund och på återseende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0