Nu är julen slut!!

Nu är julen slutligen nedplockad i lådor och ska så småningom få flytta ner till mitt överbelamrade källarförråd.
Jag tycker nästan att det är roligare att plocka fram tomtarna, ljusstakarna och alla silvriga julkulor än att plocka ner dem. Men nu är det iallafall gjort och plats finnes för nytt "piff"...

Söndagen närmar sig sitt slut och det börjar bli hög tid att varva ner.
Större delen av dagen har gått åt till att småröja här hemma och beta av punkterna på åtgärdslistan som jag började så smått med igår.
Lyckades iallafall ta en liten paus vid lunchtid för en promenad och lunch/fika tillsammans med Jenny och Jenny här i Sjöstaden. Det var inte lätt att hitta ett fik som hade öppet en dag som denna, men slutligen landade vi på ett fullpackat Spoon Nautica nere på kajen vid färjeläget. Trots att jag bott i Sjöstaden sedan 2002 har jag aldrig satt min fot på detta ställe tidigare, vilket är aningens märkligt kan jag tycka, med tanke på att min förra lägenhet bara låg ett stenkast därifrån. Det visade sig vara ett riktigt trevligt lunch/fikaställe med rätt hög mysfaktor (åtminstone om man har turen att få sitta i sofforna) och jag kommer definitivt att gå dit igen. Åt lammfärsbiffar med klyftpotatis och tsatsiki och lyxade till med en latte och morotskaka till efterrätt. Nu blir det korv med bröd till middag och sen ska jag ta tag i strykandet av mina arbetsskjortor, så jag slipper göra det på jobbet i veckan.
Ha en riktigt mysig söndagkväll och ses när vi ses...
Kram ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0