Torsdagen den 20:e januari 2011

Kvällsbild från gårdagens Sjöstadshem. Som vanligt, dämpad belysning, tända ljus och allmänt mys. Trivs som fisken i vattnet....

Klockan har precis slagit halv åtta och jag är redan inne på min tredje kopp kaffe. OMG, kan ju en del av er tycka, men har man varit uppe sen klockan 5, så kanske det inte är så konstigt. Jag har i hela mitt liv varit en morgonmänniska, som är uppe med tuppen. Att sova längre än till 7 finns inte på min världskarta helt enkelt... Nackdelen är ju då givetvis att jag inte orkar hålla igång speciellt länge på kvällarna utan har alltsomoftast däckat innan klockan slagit elva.
Satt häromdagen och funderade lite kring vad man egentligen gör av sitt liv. Just nu känner jag att jag spinner runt i ett ekorrhjul och har så gjort under en ganska lång tid. Man går upp, dricker sitt kaffe, åker till jobbet och sliter som ett djur, kommer hem, äter, duschar och går och lägger sig. Tråkigt, tycker jag, men oerhört svårt att ta sig ur... Bortsett från de sex semesterveckorna på året, då man orkar blomma ut och vara den man vill vara, är man ju en oerhört tråkig person med ett för tillfället väldigt inrutat liv.
Beundrar folk som klarar av att vara spontana, människor som slår näven i bordet och bestämmer sig för att ta sitt pick och pack, sälja det och till exempel flytta till Thailand för att förverkliga sin dröm. Människor som vågar ta steget till att bryta detta så typiska "Svensson" mönster, som jag själv är en del av.
Men det är bara att inse, jag är inte den spontana typen, utan gillar på något sätt ändå tryggheten i mitt hem, mina vänner och min familj, till viss del mitt inrutade liv, men konstaterar samtidigt att något måste göras för att komma ur ekorrhjulet. Vad det är eller blir, har jag inte svaret på i nuläget, men tål att tänkas på, helt klart!!
Nu ska jag sluta svamla, hoppa in i duschen och ta tag i denna dag.
Hoppas att ni får en fin dag, vad ni än gör! På återseende...

Kommentarer
Postat av: Att vara någons fru

Åh den som kunde skutta upp vid den tiden och fortfarande kalla sig pigg...

2011-01-20 @ 18:34:07
URL: http://attvaranagonsfru.se/
Postat av: Anna - Starwoman

Jag tror alla emellanåt tänker som du att man ibland fastnar i det där berömda ekorrhjulet, så även jag. Nu om dagarna känns det dock inte lika inrutat som mitt liv var innan med jobb och vardag. Känner mig fri som fågeln som bara får vara hemma och mysa med M, underbart!



Vad gör du på tisdag vid 18 tiden? Lust att komma upp en trappa till din granne på Chokladprovning? Marabou kommer hit tillsammans med chokladexperten Maja Bertha för en chokladprovning. Jag menar om du nu känner att ditt liv är inrutat, så blir ju den kvällen inte helt lik alla andra kvällar iaf (om du nu inte provar choklad med en av Sveriges största expert på choklad var kväll vill säga, haha ;-)) Som sagt du är välkommen om du vill efter kl 18, vore kul!



Kramar/Anna

2011-01-20 @ 19:20:42
URL: http://www.bloggfamiljen.se/?blog=starwoman
Postat av: Rebecca

Halloj!



Roligt att du uppskattar mina kommentarer. :) Jättekul att kika in här och se vad du har för dig. :)



Känner igen det där med att gå upp tidigt oavsett om man är ledig eller jobbar. :) Mår mkt bättre av det. Skulle känna att hela dagen försvann annars. Tyvärr är man ju inte så rolig kvällstid och tillfällen som nyårsafton brukar bli rätt sega...! Fniss Men som sagt; jag trivs med det, även om jag är en person som inte alltid får så god sömnkvalitét.



Hoppas du får en fin fredag!

Kram!

Ps. Vilket fint erbjudande du fått av goa Anna! :) Ds.

2011-01-21 @ 06:04:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0