Vinterpromenad och lunchträff

Jag anar ugglor i mossen...

Ja, det blev en liten trip till mitt nya favoritfik Spoon här i Sjöstaden tillslut. Precis som jag misstänkte...

Jenny, som också är ledig varannan tisdag "joinade" mig för en liten promenad i solskenet och givetvis också lunch.

För min del blev det en ljummen bulgur och teriyaki kycklingsallad med dijonsås. Riktig gott och det kändes som om den var lite nyttig iallafall... Jag borde verkligen börja tänka på vad jag stoppar i mig och framförallt röra mig mer.

Goder afton!!
Ja det blev till slut en liten sväng runt Sjöstaden och lunch på nya favoritfiket Spoon. Ett samtal till Jenny och, vips, så hade jag lunchsällskap. Hon var inte så svårövertalad... Perfekt att ha kompisar som också är lediga mitt i veckan, för då finns det alltid saker man kan hitta på om man är upplagd för det.
I det stora hela har det varit en skön dag, om man bortser från några timmar vid datorn och jobbprylar som jag bara var tvungen att göra.
Gjorde en liten inventering av innehållet i mitt kylskåp och "hittade" en halv falukorvsring, så det fick bli korvstroganoff till middag och dessutom fick jag matlåda till min långa dag på torsdag. Perfekt!! I morgon jobbar jag bara några timmar, 7-11, så det blir nog lunch ute innan jag masar mig hemåt och till middag får det nog bli färdig gräddpytt som jag har i frysen. Skönt att lunch och middagsfrågetecknen är lösta! Jag har tagit en liten paus från Linas Matkasse under december och januari och då har det blivit en hel del hämtmat och restaurangbesök på sistone. Inte alls bra för figuren, det må jag säga.
Är till och med lite "wild and crazy" idag och har hällt upp ett halvt glas rött som jag sitter och sippar på i soffan till tv:n, samtidigt som jag surfar runt lite bland favoritbloggarna. Jag brukar verkligen inte dricka vin i min ensamhet i veckorna om ni nu tror det, men kände för att lyxa till det lite extra idag.
Ha det gott allihopa och vi hörs snart igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0