Lördagkväll på ZeeSide i Sjöstaden

Eftersom jag och Dane cyklat till Nacka IP för att titta på hans son Leeons fotbollsmatch i hettan och "hängt" halva dagen på deras uteplats, kunde jag med gott samvete äta middag på Sjöstadens nya pärla, ZeeSide. 
Hade ju dessutom brottats och busat med Sebastian, 4,5 år i några timmar så aptiten hade byggts upp ordentligt under dagen. Valet föll på deras tapas och eftersom jag inte kunde bestämma mig och plocka ut några, så fick det bli allt... Jag kan ju säga att det var inte mycket kvar i skålarna när jag var klar!
I dessa tider är det alldeles fantastiskt här i Sjöstaden. Hela stadsdelen har vaknat till liv efter en lång och trist vinter.
"Tårtan" var fortfarande vid halv niotiden igår kväll välbesökt. Perfekt ställe att ligga och sola på, när man inte orkar åka till en strand.

Det fick bli en liten promenad till jobbet i morse, eftersom jag lämnade min cykel hos Ia och Dane igår eftermiddag. Jenny plockade upp mig med bilen på sen-eftermiddagen och vi velade en stund och kunde inte bestämma oss för, var vi ville inta vår middag denna lördag. Funderade en stund på Thaibåten på Södermalm, men konstaterade att det nog var proppfullt och att sitta inomhus var helt otänkbart.
Efter avslutat arbete idag, promenerade jag åter över till Ia och Dane. Var ju tvungen att hämta min cykel, så att jag kunde ta den till jobbet i morgon igen. Dane hade varit snäll och pumpat mina däck och Sebastian hade "vaktat" den under dagen, så att ingen skulle "knycka" den. Gulligt!!
Nu ska jag slå mig till ro och se en film eller nåt. Funderar på, om "Water for Elephants" kan vara nåt eller ska jag välja en något lättsammare film som "The Switch" istället? Får bestämma mig när jag satt mig i soffan tror jag - båda ligger ju redan på USB sticket.
Ha en skön avslutning på söndagen, kära ni och på återseende!!

Kommentarer
Postat av: Marie

Tack för tipset!

Det ska jag försöka få tag på.

kram

2011-06-12 @ 19:27:30
URL: http://sjovreten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0