Segwaypolo och ostron på Grodan

Gårdagens hemliga aktivitet - Segways, Jippiiii!!
Vi såg ju helt klart ut som riktiga muppar, men gud vad roligt vi hade på våra Segways. Jag hade bytt om till mina ballerina skor och klackisarna hamnade i väskan.
Här tillsammans med Henke innan startskottet gick för Segwaypolomatchen, som vi tyvärr förlorade mot hans lag. De var helt brutala och manglade på i 190. Tänk er hästpolo, fast på dessa små manicker... Vill ni göra något som är riktigt roligt, boka in er på detta. Jag garanterar att ni kommer att ha skitkul!!
Vilken syn det måste ha varit för alla åskådare längs med Strandvägen, när det kommer ett tiotal Segways på rad. Många tog fram sina kameror och en del filmade till och med.
Vi hade fått tydliga instruktioner om att hålla 3 meters avstånd till nästa förare och färden gick från Gallerian på Hamngatan till Galärparken på Djurgården och senare även tillbaka till Gallerian.
Ett länsat ostronfat på restaurang Grodan på Östermalm.
Här har vi de små rackarna!! Jag fick faktiskt i mig två stycken och tyckte inte att det var så äckligt som jag mindes det från sist jag provade. Givetvis sköljdes de ner med iskall Champagne.
Bollinger på Magnum flaskor hade Chefen beställt in till oss.
Det går inte att med ord beskriva hur fantastisk min oxfilé var. Perfekt stekt och så mör att det nästan smalt i munnen. Till det, drack jag en kraftig italienare vid namn Paulo Scavino Nebbiolo 2007, som Anders på butiken i Söderhallarna hade valt ut till oss. Mycket bra val, tycker jag!!
Jag och en kollega beställde in två efterrätter som vi delade på till kaffet. Den ena en klassisk Creme Brulee och den andra en hallonmousse med vit choklad och kokos. Den sistnämnda var även toppad med hyvlad kokos, som gav rätten en annorlunda, men god textur.
Creme Bruleen var helt makalös, sammetslen och välbalanserad. Ibland kan man få den alldeles för rinnig och andra gånger kan den vara alldeles för kompakt, men Grodans var närmast perfektion.

Hej på er!!
Den här onsdagen har passerat så oerhört fort att jag knappt hunnit med... Har varit ledig idag, så när som på ett litet möte på vårt Huvudkontor i Kungsträdgården vid ett-tiden och kom hem för en timme sen eller nåt. Det tog sin lilla stund då jag inte lyckades köpa någon sms-biljett till bussen hem. Enligt SL:s kundtjänst var det inte de det var fel på utan Telenor, som är min mobiloperatör. Fyra biljetter messade jag iväg, men till slut gav jag upp och köpte min hemresa från en automat på busshållplatsen istället. Vi får väl se om SL debiterar mig 120 kr för biljetter jag aldrig fått...!?
Gårdagens lilla avslutning med kollegorna var som ni kanske förstått, en mycket välplanerad och fantastiskt trevlig upplevelse. Segway kommer jag definitivt åka fler gånger och Grodan kommer jag absolut att besöka under sommaren. Googlade lite inatt när jag kom hem och upptäckte att man faktiskt kan boka Segway turer härifrån Sjöstaden så det kommer jag definitivt att göra fler gånger denna sommar. För er som är intresserade, kan ni hitta mer information om just detta här och här. Det är definitivt värt varenda krona och ni kommer garanterat att ha jättekul.
Nu ska jag plocka undan lite tvätt och ta en vända med dammsugaren, då målarna äntligen lämnat besked om att de ska komma för att åtgärda anmärkningarna från förra årets garantibesiktning. Det krävdes bara 4 mail och ett antal telefonsamtal för att de skulle få ändan ur vagnen, men nu ska de hursomhelst dyka upp under torsdag och fredag i denna vecka. Bättre sent än aldrig...
Ha det!! Kram

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Men gu' vad kul! Sån vill jag också åka! Faktum är att jag inte kan påminna mig om att jag faktiskt sett nån Segway i verkligheten (däremot på tv)... Ha, ha, nu vet jag vad jag ska föreslå min man på vår inbokade dagstur till Sthlm....! ;)



Kram!

2011-06-16 @ 05:48:15
Postat av: millamagi

Nu ligger både segway & Grodan på "todoinStockholm-listan". Bilden på din oxfilé fick det att vattnas i munnen.. hmm detta trots att klockan inte är mer än nio.. Ha en bästa dag

2011-06-16 @ 09:15:34
Postat av: Katja

Ja, ni måste verkligen testa både Segwayn och Grodan. Ni kommer inte ångra er. Kram och ha en bra dag!! Katja

2011-06-17 @ 06:28:57
URL: http://klorinhaxan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0