Sommartid & våren snart på ingång

Bild lånad från nätet.

Todelooo!!

Måndag igen och en timme mindre helg blev det för oss. Å andra sidan är ljuset hos oss något längre på dagarna och det är bara en tidsfråga tills värmen behagar att krypa fram och värma våra frusna kroppar.
Vädergudarna har visat upp sig från sin bästa sida den senaste veckan, men man får passa sig. Även om solen skiner för fulla muggar är det stundvis riktigt bitande iskyla. För min del, kommer vårjackan att få hänga på galgen en liten stund till...
Gårdagen spenderades här hemma på sofflocket och tv:n gick varm. Är för tillfället beroende av en ny polisserie vid namn Blue Bloods, så avsnitt efter avsnitt har betats av, av bara farten. Ni vet, man ser ett avsnitt och sen måste man bara se ett till och ett till och ett till...
Om någon timme är det dags att ta fram kycklingfiléerna och börja förbereda kvällens middag: Kyckling, ris och spicy chili. Spicy är bra för ämnesomsättningen, sägs det! Och det gillar vi, eftersom det är invägning på fredag igen. Det går neråt, sakta men säkert.
Har även bokat in mig på veckans första träningspass ikväll. En halvtimmes spinning och en halvtimmes core ska jag "unna" mig denna måndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0