Zip-a-dee-doo-dah, zip-a-dee-ay....

Middagen, eller kvällsmålet man kanske ska kalla det består idag av två rågkusar med ost, tomat, avocado och alfalfagroddar. Det hela sköljs ner med ett glas apelsin och grapejuice. Light och gott - det gillar jag!!

Zip-a-dee-doo-dah, zip-a-dee-ay.... Så kände jag när jag klev ut ur sovrummet tidigt i morse och möttes av solstrålarna som lös rakt in i mitt kök och vardagsrum. Gick och sjöng sången i mitt huvud hela morgonen och trots att jag spenderat i princip tolv timmar inomhus, så tycker jag nog att dagen varit fantastisk. Tänk vilken inverkan lite solsken har på en efter dryga 5 månader av mörker!!
Nu blir det till att få i sig lite mat och efter det blir det lite slöande i soffan innan det är hög tid att krypa ner.
Som ni kanske läst här på bloggen så startade jag ju mitt Viktväktarprojekt för en vecka sedan och hittills har det gått som en dans. Lite väl lätt kanske? Sitter och väntar på att bli attackerad av ett "junkfood" sug utan dess like, men än har det inte hänt. Har till och med lyckats peta i mig frukost alla dagar sen jag började i förra veckan. Kors i taket!! Däremot har jag varit lite slö med träningen. Har fortfarande inte bestämt mig för vilka dagar jag ska satsa på och då blir det lite si och så med den saken. Snart kopplar vi på det också. Jag känner mig faktiskt rätt motiverad just nu. Härligt!!
Ha en skön kväll och på återseende, hoppas jag!!

 

 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0