I doftdjungeln går man lätt vilse...

Stressade som en tok på flygplatsen för att hitta en ny parfym för att pigga upp tillvaron lite grann. Jag gjorde som man absolut inte ska göra och sprutade olika parfymer på olika ställen på handleder och armar och när jag väl skulle bestämma mig så hade jag ju givetvis glömt bort vilken parfym jag hade sprutat och var. I hetsen tog jag denna nya doft från Carolina Herrera, men nu när jag kommit hem och testat den "på riktigt" är det nog inte alls "jag". Den doften jag trodde att detta var, visade sig vid ett besök på Åhléns parfymavdelning, vara Donna Karans nya "Pure". Så nu blir det till att lägga en beställning på nätet för att shoppa den till samma pris som på taxfree.

Idag känner jag mig rätt nöjd med att jag hunnit uträtta allt jag hade som avsikt att hinna med idag och lite till.
Kom igång först vid lunchtid efter att ha lullat omkring i morgonrocken hela förmiddagen och inte fått någonting gjort, men när jag väl hade duschat och klätt på mig, började det hända saker. Normalt har jag faktiskt lite dåligt samvete när jag inte är produktiv, men nu har jag ju faktiskt semester och har hört att man ska ta det lugnt då...
Var tvungen att åka iväg till Handelsbanken för att fixa en ny kortläsare som helt plötsligt slutat fungera. Det var väl batterierna som var slut, men tycker att en sådan borde väl ändå ha batterier med en livslängd längre än ett år i allafall. Nuförtiden kan man ju inte uträtta ett enda bankärende utan en dosa än mindre klicka hem något från nätet och så kan vi ju inte ha det...
När jag nu ändå var på Hammarby Allé, passade jag på att inta min lunch på favoritlunchstället här i Sjöstaden, Di Piú och springa in på dyr-Konsum för att handla lite köttfärs till kvällens middag, Spaghetti Bolognese. Jag måste bli bättre på att laga mat på vardagarna för all skräpmat jag tryckt i mig under veckorna har satt sina spår runt min midja och bak. Det blir inte bättre heller av att jag inte tränat på bra länge. Vågen visar helt plötsligt plus 7 kilo, så det är inte så konstigt att alla sommarkläder i min garderob är som gjorda för någon annan människa. Skärpning!!
På vägen hem kilade jag in på Magnolia för att släpa hem lite Gladiolus och kunde inte låta bli att köpa en helt fantastisk vit Hortensia och en vit keramik kruka. Hade ju inte riktigt räknat med att spendera så mycket pengar där idag, men så blev det. Fick till min stora fasa också höra att tjejen som äger stället, sålt butiken, eftersom hon utvecklat allergi mot blommor. Vilket öde... Och en stor förlust för oss som gillar att handla där. Förhoppningsvis kommer den nya ägaren att fortsätta i samma stil och anda.
Väl hemma, bokade jag tid i tvättstugan för tvätt av lakan och örngott och det bästa av allt är att det finns en varmmangel, så nu är mina sängkläder härligt pressade och släta. Som jag kanske nämnde tidigare, så har jag nästan mått dåligt av att tvätta lakan hemma eftersom de efter tvätt och tork ser ut som om de legat i en tändsticksask i veckor. Inte bra, för vän av ordning. Ja, jag vet, jag är nog inte riktigt klok. Men gillar verkligen slavisk ordning, till och med kaffekopparnas öron är vända åt samma håll i skåpen...
Medans jag väntade på att tvätten skulle bli klar, ångade jag på av bara farten med dammsugaren och golvmoppen, så nu kan jag verkligen med gott samvete lägga mig i soffan och kanske orkar jag se en film eller så slötittar jag på Carola på Fyran klockan nio.
I morgon blir det en ny spännande dag, med frisörbesök på agendan. Tänkte faktiskt vara lite "wild and crazy" och låta min frisör göra som hon vill. Det ända kravet jag har är att jag inte vill se ut som en tant och inte som en Monchichi. Det finns dock en överhängande risk för att jag kommer hem med kort hår. Vi får väl se vad som händer...
Ha en fortsatt bra torsdagkväll och på återseende!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0