Att dra en lättnadens suck.

Phu, nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig ner med den förbaskade deklarationen. Som vanligt fick jag ägna en hel del tid åt att lokalisera alla papper som behövdes för att färdigställa den. Jag har i och för sig väldigt god ordning på dokument av detta slag, men jag är ju ett proffs på att städa undan allt, vilket gör att saker och ting inte alltid flyter på så himla smidigt. Ägnade säkert en timme till att försöka hitta pärmen med alla uppgifter om tidigare försäljningar och inköp av lägenheter och fick till och med åka hissen ner till källarförrådet för att kika om jag möjligtvis hade varit så korkad att jag ställt den i en låda där. Slutligen hittade jag den så prydligt stående i ett av skåpen här hemma tillsammans med tidigare betalda fakturor mm. Jag började faktiskt med att kika där, men det är tydligen väldigt svårt att se en knallgrön pärm från Södermäklarna...
Nu är den iallafall inskickad och jag ber till gudarna att jag lyckats fylla i allt korrekt. Informationsbladen från Skatteverket har luslästs både en och två gånger och överstrykningspenna har använts för att inte missa något. Ändå är jag nervös över att jag gjort fel någonstans och önskar innerligt att det fanns ett facit. Ja, ja, det blir vad det blir och nästa år kan jag återigen deklarera på mobilen, för nu tänker jag varken sälja eller köpa något på ett bra tag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0