Hälsosamma och nyttiga val

Gårdagens middag blev som jag misstänkte Spaghetti Bolognese.
Brukar variera mig genom att använda krossade tomater med chili och förstärka den ytterligare med både chili och cayennepeppar eller så använder jag mig av krossade tomater med basilika och dessutom både torkad och färsk basilika till. Vitlöken icke att förglömma...
I portionen ovan glömde jag hyvla på parmesan innan jag knäppte bilden med min Iphone, men det är ju inte hela världen. En stor blandad sallad med fetaost serverades vid sidan av för den fick inte plats på tallriken.
Jag blir bättre och bättre på att göra hälsosamma och nyttiga val vad gäller min matlagning och konstaterar glatt att man faktiskt kan äta riktigt gott utan att portionerna dryper av fett.
Jag äter ju normalt som en häst, så en stor sallad vid sidan av gör att jag inte känner att jag måste ta en portion till för att jag känner mig sugen. Konstigt att min mage inte reagerat än på frukt och grönt chocken den utsätts för.
Nu ska jag ta tag i mitt hem och plocka undan lite här och var. Förstår inte riktigt vad som hänt här hemma de senaste dagarna. Har någon varit här och stökat ner medans jag varit ute? Skumt!!
Om någon timme ska jag pallra mig till gymmet igen för veckans första träningspass - spinning och core. Inte lika roligt som yogan, men den fyller sin funktion och det är bra med lite variation i träningen.
Ha en riktigt skön eftermiddag och kväll och kram på er!!

Kommentarer
Postat av: Anna - Starwoman

Vad gott det ser ut (och låter), här i detta hemmet så kan jag inte använda krossade tomater i min köttfärssås då Jens är som en kräsen femåring ;-) Själv älskar jag allt som har med tomater att göra!



Hoppas du får en mysig kväll, såg att du skulle träna på FB, duktiga du ger inte mig alls ångest eller så ;-)



KRAM

2011-04-11 @ 20:43:08
URL: http://www.bloggfamiljen.se/?blog=starwoman
Postat av: Katja

Ja, jag har legat på sofflocket alldeles för länge nu och det sätter sina spår. Har ju trots allt en bakgrund som elitsimmare, så träningen borde ju vara en självklarhet, men jag fick väl men för livet från den tiden. Oerhört skönt att ha kommit igång på riktigt igen, mår faktiskt så himla mycket bättre på alla sätt!!



Kram på dig med!!

2011-04-11 @ 20:59:22
URL: http://klorinhaxan.blogg.se/
Postat av: millamagi

Du har en oerhörd förmåga att få allt att se så gott & hemtrevligt ut, har snokat runt lite mer på¨din blogg och jag gillar verkligen din stil - apade en av klänningarna fr Bonprix, sorry ;). Tack för all inspiration du ger - ha en bästa tisdag! Milla

2011-04-12 @ 07:09:54
Postat av: Katja

Tack själv Millamagi, jag blir inspirerad av att Du blir inspirerad!

Du behöver verkligen inte be om ursäkt för att du "apade en av klänningarna", tips är till för att nyttjas.

Ha en bra dag du med!!

2011-04-12 @ 16:35:12
URL: http://klorinhaxan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0