Tea for one och en stunds vila

Det var länge sen jag tog mig en kopp te, så det får det bli såhär på onsdagseftermiddagen. Undrar om jag har något här hemma som jag kan mumsa till...?

Redan onsdag och dagarna går i ett rasande tempo just nu. Har varit lite smått dagvill denna vecka eftersom måndagen var en ledig dag. Nu är det bara ett par arbetsdagar kvar på denna vecka innan vi kan lägga vecka 17 till handlingarna. Ska bara klara av dessa 2, smått hysteriska dagar på jobbet, för som sig bör ska det ju firas att det är Valborg i var mans (kvinnas) hus i helgen.
Nu blir det en kopp té och ett par chocolate chip cookies från Viktväktarna till mellanmål, innan jag ska lägga mig i soffan och vila en stund. Vaknade klockan tre inatt och hade svårt att somna om, så jag låg och tittade på något som jag inte ens minns längre, på tv, innan jag somnade om igen strax efter fyra. Ingen hit när klockan är ställd på halv sex. Som tur är jobbade jag bara mellan sju och elva idag, så jag har gott om tid att vila innan det bär av mot gymmet och ett spinning + core pass. På vågen verkar det inte hända så mycket just nu, utan står mest stilla, men jag känner mig faktiskt inte så tjock längre. Som tur är, mäter jag mig en gång i månaden och måttbandet visar att jag minskat 6 cm i omfång runt midjan, 4 cm över höfterna och 3 cm över bröstet. Hade jag inte haft måttbandet, hade jag nog varit helt knäckt vid det här laget, då jag de senaste 2 veckorna stått helt still i viktminskningen.
Man ska nog inte fokusera så mycket på hekton och kilon, utan mer på måtten. Jag har ju faktiskt tränat väldigt flitigt och muskler väger ju som bekant mer än fett!!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Ja, jösses vad tiden rinner iväg; Valborg är ju nästan här! Tycker ju knappt påsken är över, ju! ;)



Du är, som jag sagt tidigare, jätteduktig med din träning och kost! :) Själv har jag beslutat mig för att börja slänga in ett och annat magdanspass mellan varven igen. Gör ju lite mer än de vanliga promenaderna. :)



Kram på dig!

2011-04-27 @ 19:34:52
Postat av: camilla

Oh grattis! Vad roligt det måste kännas! Precis, det är måtten man ska fokusera på.



Ja herre vilket hus! Har man 13 miljoner som ligger och skräpar så. :P



Må så gott!

2011-04-27 @ 21:28:57
URL: http://vitarummet.blogg.se/
Postat av: Katja

Kul med en lite annorlunda motionsform, Rebecca. Magdans låter roligt!! Jag tror stenhårt på att man måste variera sig vad gäller träningen, annars blir det så tråkigt i längden.

Ha en fin dag!!

2011-04-28 @ 05:47:34
URL: http://klorinhaxan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0