Att ha besök av finaste lilla Milo

Igår eftermiddag var finaste lilla Milo på besök i Sjöstaden.
Här demonstrerar han hur man skrattar på beställning när det ska tas foton. Helt hysteriskt blir det...
Nya munkisen från Baby Gap åkte på, på en gång eftersom det var lite blåsigt på vår promenad längs med kajerna här i Sjöstaden. För övrigt verkade han inte så jätteintresserad av påsarna med kläder från Usa, men jag tror nog att hans mamma uppskattade de mycket.
Stannade till för middag på Texas Longhorn vid Hammarby Kaj. Jag slog till med en Texas Chili medan resten av sällskapet körde på klassikern Ribs.
Sällskapet i bordet bredvid oss beställde denna mastiga chokladdessert med rinnig choklad i mitten och vaniljglass. Vi var ju givetvis tvungna att "apa" efter, men den såg så oerhört stor ut, så vi delade på en. Supergod och alldeles lagom för oss fyra efter att ha ätit rikligt av varmrätten innan.
Närbild av desserten - synd bara att jag inte lyckades föreviga innanmätet, som var alldeles varmt och kladdigt.

God förmiddag på Nationaldagen!!
Vad ska ni hitta på idag?
Försökte googla på händelser i Sjöstaden denna dag, men det verkade inte vara så mycket aktiviteter i den här stadsdelen idag. Nacka kommun har lite smått och gott på gång i Velamsund, men det var jag inte så sugen på.
Strålande solsken är det iallafall idag och ca 24 grader på min balkong för tillfället. Har suttit ute och bläddrat i senaste numret av Elle och resemagasinet Escape och bara njutit av solen och lugnet. Som ni redan vet vid det här laget, så sover jag ju inte speciellt länge på morgnarna och har därmed kunnat njuta i flera timmar trots att klockan bara är strax efter tio.
Nu ska jag hoppa in i duschen och göra mig i ordning för en liten promenad här i krokarna. Lyckades övertala min kompis Jenny att följa med och planen är att köpa med oss lite mat från Matglädje, ta med en filt och picknicka högst uppe på Hammarbybackens topp. Magnifik utsikt över bland annat Sjöstaden och Nacka får man på köpet.
Ha en fantastisk Nationaldag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0