Kristi Himmelfärds Dag i bilder

Det finns så mycket roligt man kan göra en solig dag som denna på Djurgården. Alla vägar bär till Rom, brukar man ju säga, men vår väg bar till Rosendals Trädgårdar idag.
Jag, Jenny och Jenny hoppade på färjan från Henriksdalskajen via Kvarnholmen till Djurgården vid halv tolvsnåret i förmiddags.
En liten promenad till Rosendals Trädgårdar var vi ju inte ensamma om att ha på agendan idag. Trots att vi var ute hyfsat tidigt var det rätt mycket folk i och omkring Rosendal.
Strosade runt bland blommor och plantor och jag ville ju givetvis ha både det ena och det andra med mig hem, men köpte slutligen ingenting. Det var nog första gången i världshistorien det händer...
Heliotropen doftade alldeles ljuvligt i korgen här...
Gud, vad mysigt det är att kliva in i såna här små bodar och butiker. Man får inte nog av att pilla och vrida och lukta på allt som döljer sig i burkarna och flaskorna. Hade jag inte haft en liten väska med mig idag och färdats med kommunala medel, så hade nog en hel del fått följa med hem idag. Marmelader, frön, kryddblandningar, olika thésorter, blandat med keramik och annat smått och gott på hyllorna och borden.
Trångt var det i den lilla boden, men det får man väl räkna med en sån här solig junidag med över 22 grader i luften. Alla blir väl inspirerade och vill ta sig ut på utflykt.
Dags att få i sig nåt att äta.
Jenny L är i full koncentration... Vad döljer sig i alla burkar och fat på borden?
En stor macka med skinka, sallad och en röra gjord på fetaost och oliver (tror jag att det var) fick jag i mig och till efterrätt blev det en rejäl skiva med morotskaka och kaffe givetvis. Behöver jag säga att jag "glömde" räkna points idag?
Massor med människor hade letat sig in till Kungsträdgården idag och "Smaka på Stockholm"!
Finns det något godare än ett iskallt glas med Champagne i värmen?
Jenny, jag, Alex och Louisa. Den andra Jenny fick vara fotograf denna gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0