Att se fram emot många härliga sommarkvällar på balkongen

Lill-loungen som jag brukar kalla den för, är perfekt när man ska inta sin frukost tidigt en helgmorgon.

Mörklila prärieklockor (tror jag att det är) planterades tillsammans med vita kantlobelior i den första balkongkrukan. Egentligen är de ju inte så mycket att visa upp i dagsläget då de inte rotat och brett ut sig än, men väntar med spänning på, hur de ser ut om några veckor.
Ljusfatet med svart dekorationssand från i julas, återanvänds till våren och är perfekta att ställa några "kivisar" på.
Byter nog säkerligen ut de om några veckor, till några i lite mer muntra färger som hallon eller vattengrönt.
I balkongkruka nummer 2 hittar vi återigen vita kantlobelior i utkanterna, tillsammans med vita praktpetunior. Egentligen skulle jag ha knipsat av alla blommor på en gång, men det hade ju inte varit så trevligt att presentera här på bloggen. Varför? Jo, för knipsar man av alla blommor så blir de faktiskt oerhört täta och frodiga. Den erfarenheten har jag sedan tidigare och vem vill inte ha maffiga blomkrukor?
En sommarampel med vad jag tror är en Stjärnlobelia (rätta mig gärna om jag har fel), planterade jag faktiskt inte om, utan tryckte ner plastkrukan i en fin vit kruka jag hittade i gömmorna här hemma. Jorden kändes bra och storleken på originalkrukan verkar fungera under denna säsong och dessutom var jag helt utmattad när jag väl kom till denna.
Och i balkongkruka nummer tre återfinns Praktpetuniorna, men denna gång i mörkt lila, med tre stycken vita Kantlobelior nerstuckna med jämna mellanrum. Vi får se om det kanske blir trångt för dem, i så fall får jag helt enkelt plocka bort en.
Stor-loungen brukar jag för-sova i på eftermiddagen när jag slutat tidigt på jobbet.
Perfekt att ligga raklång i och läsa en bok, bläddra i magasin eller med laptopen på magen, läsandes favoritbloggarna...
När jag har vänner över på middag eller vinafton, brukar vi hamna här, då det även finns plats för att dra fram en av fåtöljerna hit.
En alldeles fantastisk tvåfärgad Syrenbuske ska detta förhoppningsvis utvecklas till att bli om allt går som det ska.
Lilla söta ugglan som jag fick av "Barbamamman" för några månader sedan i present, sitter så fint här och rymmer ett värmeljus som tänds på kvällskvisten för att höja mysfaktorn litegrann.
Lite osäker på, vad som återfinns i den stora krukan, då skylten på Plantagen endast talade om att det var en Perenn. Jag tror att det kan vara en Stäppsalvia, men är lite osäker, då bladverket inte riktigt stämmer överens med bilderna jag hittade på nätet. Någon som vet...?
Jag hade några vita kantlobelior kvar, så jag slängde ner de i de vita krukorna tillsammans med två stycken vita Våreldar som jag klippte ner. De såg inte så roliga ut när jag kom hem från semestern, så de får en plats på balkongen istället för köksfönstret. Visst är den lilla vattenkannan i en av krukorna söt?
Ja, jag försökte få till en liten helhetsbild på balkongen, men jag vete sjuttsingen om jag tycker att den blev så bra.
Ska försöka frambringa en trevligare bild när det är lite soligare än vad det var så här på söndagseftermiddagen.
Avslutningsvis lite mera piff...

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jättefint! Du har varit duktig.

2011-05-23 @ 22:33:00
Postat av: Anna - Starwoman

Superduper snyggt du piffat upp balkongen och vad mysigt det ser ut med mattan på golvet! Nackdelen med vårt klinkergolv, snyggt tycker jag men hårt o inte direkt mysigt som hos dig :-)



Gillar din lilla loungedel mycket oxå!



Nu är det sovdags!



Kramar/

Anna



2011-05-24 @ 00:14:18
Postat av: Rebecca

Oh, vad fint det blev! :) Jättekul att du ville visa! :) Allting känns sammanhållet och ger ett lugnt och fint intryck. Vad skojigt med en syrén! Hoppas den växer och trivs riktigt bra. :)



Kram!

2011-05-24 @ 06:18:06
Postat av: camilla

Åh! Perfekt tillhåll för lata sommardagar! Riktigt mysigt har du fått! :-)

2011-05-24 @ 19:42:22
URL: http://vitarummet.blogg.se/
Postat av: Anki

Åhhh va fint! Ser jättemysigt ut, hoppas du kan njuta många dagar och kvällar där ute. Tack för att du ville bjuda på bilderna. Kram

2011-05-24 @ 20:05:47
Postat av: Liw

vad fint du har fått =)

2011-05-29 @ 12:26:58
URL: http://finalyan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0