Vinlunch på Rue 57 & ESC viewing Party på Tonic Sports Bar

Mötte upp Jeanette, som numera bor strax utanför New York City, på Grand Central Station och promenerade ner mot Times Square. En av gatorna var helt avstängd för biltrafik och hundratals små stånd med diverse krims krams stod uppradade längs gatan.
Jeanette är, eller rättare sagt var, en kollega till mig och Jenny på Systembolaget och dessutom har hon och hennes familj en lägenhet bara ett stenkast från mig i Sjöstaden.
Vi har inte setts på ett tag så det var supertrevligt att kunna synka våra scheman och träffas här på andra sidan Atlanten. Förhoppningsvis ses vi i sommar igen när de kommer till Sverige på semester...
Lunch med lite vin blev det på Rue 57, i hörnet av 6th Avenue och West 57th Street. De har en hyfsad vinlista och makalöst god mat och för våran del blev det en favorit i repris, kycklingsallad med honungsdijon vinaigrette.
Efter lunchen promenerade vi vidare till detta ställe, Tonic Sports Bar på Times Square. Vi hade, via Jeanette, fått en inbjudan från Swedes in New York, att följa Eurovision Song Contest streamat på storbildsskärmar.
Vi beställde in en varsin kopp kaffe och en äppelsmulpaj med grädde, vaniljglass och karamellsås till efterrätt. Den kommer inte riktigt till sin rätt på denna bild, supergod och så stor att vi lätt hade kunnat dela på en sådan. Som ni förstår, så räknar jag inte points under denna vecka och det lär jag få sota för stort när jag kommer hem. Helt okej tycker jag i och för sig att det är, för på semestern ska man njuta och det är precis det jag gör...
Det börjar sakteligen fyllas på med folk på restaurangen.
En timme senare var det proppfullt i lokalen och möjligheten att ta bilder var omöjlig. Vilket drag och vilken spänning vi fick uppleva denna kväll och ett stort grattis till Eric Saade för en kanonprestation.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0