Härliga Maj, Välkommen!!

Så vackert att man nästan smäller av...


Hej och välkommen, sköna Maj månad!
Valborg firades i stillhet med lite shopping i Köpkvarteret, grekisk middag i Sjöstaden följt av soffan, lite smågodis och filmen The Rite med Anthony Hopkins på storbildstv:n här hemma.
Tanken från början var att promenera ner till Sickla Strand och grillning hemma hos Ia och Dane, men efter shoppingturen hade orken gått ur en. Bilderna ovan är för övrigt tagna med Iphonen i fredags kväll, när jag cyklade hem till dem på en spontanfika efter jobbet. Är det inte vackert, så säg...? Tänk att vakna upp på morgonen, öppna dörren till uteplatsen och mötas av detta. Underbart, tycker jag.
Idag blir det en tur till världens ände, Åkersberga, då min lilla gudson Milo ska ha sitt 3-års kalas. Småjobbigt kan jag ju tycka eftersom jag får ta mig dit med kommunala färdmedel, då jag saknar både bil och körkort.
Nu ångrar jag nästan att jag inte fixat det där, men så är det. Hade jag varit smart en gång i tiden, i min ungdom och bytt in mitt amerikanska körkort, när jag kunde, så hade jag ju inte stått här och våndats sådana här långturer... Lätt att vara efterklok... Hur som helst, det blir till att börja göra sig i ordning, då jag måste lämna hemmet vid elva-rycket för att komma i tid till klockan ett.
Hoppas att ni får en fantastisk första maj, alla ni fina som kikar in här och ses förhoppningsvis snart igen! Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0