Home sweet home, eller?

Lycklig över att äntligen få återvända till en av mina absoluta favoritstäder.
Trots all ytlighet och dubbelmoral (som jag inte är speciellt förtjust i), älskar jag Usa och skulle gladeligen tillbringa en längre tid här igen.
Älskar verkligen Central Park på sommarhalvåret. Jag skulle kunna tillbringa dagar i denna fantastiska park. Så lugnt och stillsamt trots att den är omringad av skyskrapor och den annars så ljudliga storstadsatmosfären.
En liten lätt lunch på flygplatsen i Newark i väntan på planet hem...
Idag blir det definitivt ett pass på gymet!!

Hej på er igen alla fina...
Då har man återigen landat på svensk mark och det var med lite vemod jag lämnade staden. Hade gladeligen stannat ytterligare några veckor, men plikten kallar och plånboken gapar tom. Nä, skämt åsido... Nog för att det gått åt en hel del dineros under de åtta dagar jag varit borta, så har jag inte shoppat SÅ hysteriskt.
Det dyker nog upp lite shoppingfynd här på bloggen de närmsta dagarna, kan jag tänka mig...
Både jag och Jenny hade lite för mycket vikt i våra väskor vid incheckningen i Newark, så vi bestämde oss för att ta med våra kabinväskor in i planet istället för att betala 50 dollar för att checka in dem. Det skulle vi nog inte gjort, med facit på hand, då Jenny fastnade i säkerhetskontrollen. Eftersom hon räknat med att checka in ALLT bagage, hade hon packat ner sin systers body splash flaskor från Victoria´s Secret i kabinväskan. De blev ju givetvis beslagtagna, tillsammans med en flaska hårspray. Däremot fick hon konstigt nog behålla parfymflaskan som låg i sin kartong fullt synlig överst i väskan. Märkligt...
Kvinnan i säkerhetskontrollen var uppriktigt ledsen över att behöva ta flaskorna och erbjöd oss att gå tillbaka till incheckningen och checka in kabinväskan, men vi orkade helt enkelt inte eftersom kostnaden för incheckningen översteg värdet av flaskorna. Så, tyvärr Sandra, dina flaskor fick stanna i Usa.
Väl kontrollerade, hade vi gott om tid att kika runt på Taxfreen, hade vi tänkt oss. Det visade sig dock, att det inte fanns någon taxfree när vi väl hade passerat säkerhetskontrollen. Helt plötsligt hade vi över två timmar på oss innan boarding och inget att göra. Vi satte oss på den lilla Samuel Adams puben i vänthallen och unnade oss en bit mat och en stor öl, samtidigt som vi tyckte synd om oss själva för att vi varit så korkade, både vad gäller packningen och att vi inte gick in på taxfreen innan säkerhetskontrollen. Men, man kan ju inte riktigt veta alla gånger, då det är helt annorlunda i Sverige och på Arlanda.
Planet hem var bara till hälften fylld, så jag passade på att roffa åt mig en hel stolsrad och kunde därmed ligga raklång hela resan hem. Packade upp min laptop och betade av några avsnitt av CSI och ett avsnitt av Bones, innan "Jonte" kom med storsläggan. Lyckades sova i nästan fyra timmar, så jag känner mig faktiskt relativt utvilad för tillfället.
Nu sitter jag återigen här vid köksbordet i hemlandet och reflekterar över veckan som varit, tittar på lite foton och premiärlyssnar på Lady Gagas nya skiva "Born this way" på högsta volym.
Snart ska jag sätta igång en maskin med tvätt och börja packa upp mina väskor. Lika så bäst att ta tag i det på en gång, annars är det lätt hänt att resväskorna står i hallen i en vecka...
Senare har jag som ambition att ta mig till gymet och förbränna åtminstone en liten gnutta av de överskottskalorier man tryckt i sig under veckan som varit. I morgon bitti är det vägning igen och det är verkligen inget jag ser fram emot i dagsläget. Men, men, det är bara att "gå på´t igen"!!
Ha en skön dag, kära ni och "see you later"!!

Kommentarer
Postat av: camilla

Wow! Vilken resa ni verkar ha haft! Trist med packningen bara, kan tänka mig att det är svårt att hålla vikten på bagaget!!



Ha en fin kväll!

2011-05-19 @ 21:20:43
URL: http://vitarummet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0