Projektet avslutat √

Tänk om det alltid kunde vara så här undanplockat och rent här hemma.

Nu har jag äntligen kommit ihåg att köpa innerkuddar till de grå kuddfodralen från H&M som legat här hemma ett bra tag. När jag beställde de, trodde jag nämligen att jag hade kuddar till dem, men det visade sig att de var ungefär en decimeter för små, för att passa dessa. Nu är det iallafall åtgärdat och de små kuddarna har vakuumsugits tillsammans med en massa andra kuddar och får åka ner i källaren.
Upptäckte, när jag skulle fylla fruktfatet igår att jag undermedvetet valt frukter i samma färgskala... Nu har det gått för långt. Hemmet, nästa...


Projektet som ursprungligen gick ut på att plocka undan alla pinnaler som låg lite här och var, växte sig till ett mastodontprojekt, som jag nu hållit på med från morgon till kväll i två dagar. Det har rensats i alla garderober, skåp och byrålådor, det har tvättats åtskilliga maskiner med tvätt, det har vakuumsugits ytterligare textilier och dessutom har lägenheten skrubbats från golv till tak. Nu återstår bara en tur ner till källarförrådet med lite saker och en tur till återvinningsrummet med en pappkasse med gamla magasin som gjort sitt.
Nu ska jag klä på mig, ta på mig ett ansikte och göra mig redo för lite söndagslyx: Thairestaurangen Korat och filmen Baksmällan på bio. Det är jag väl värd efter allt slit?
Trevlig söndagkväll på er!! See ya...

Kommentarer
Postat av: Liw

riktigt fint vardagsrum har du :)

2011-05-29 @ 19:32:53
URL: http://finalyan.blogg.se/
Postat av: camilla

Oh vad fint du bor! Alltid lika kul att få ta en titt hemma hos andra :-)



Tack för tipset av sidan på möbler! Hittade både en och två som föll mig i smaken. Vi får vänta till nästa boende!

2011-05-29 @ 21:40:30
URL: http://vitarummet.blogg.se/
Postat av: Katja

Tack, vad gulliga ni är!!



Ha en fortsatt skön kväll!

2011-05-29 @ 21:56:23
URL: http://klorinhaxan.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Du ser väl verkligen ut att ha det städat och fint jämt!!! Vitt & Fräscht! ;-)



Tittade just genom dina NY pics och det är ju så häftigt där! Jag blir ju helt sjuk av avund känner jag och vill genast boka biljett. Snart 1 år sen jag var där.



Sen verkar ju vacumpåsar vara beroendeframkallande eller?



Kram och ha det så bra!

2011-05-30 @ 00:11:00
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Katja

Tack, Ann-Louise! Ja, New York är ju verkligen fantastiskt och man hinner knappt lämna staden förrän man vill tillbaka igen.

Och ja, vakuumpåsarna är beroendeframkallande. Helt plötsligt så har jag återigen gott om plats för nya saker i garderoberna, ha ha!!



Ha det bäst!!

2011-05-30 @ 05:40:14
URL: http://klorinhaxan.blogg.se/
Postat av: Tina

Hej!

Måste bara säga att ditt hem är otroligt vackert.

Mycket snyggt med de färgkoordinerade frukterna :-)

Ha en bra dag och hoppas du får njuta lite av solen.

/Tina

2011-05-30 @ 10:18:08
Postat av: Katja

Tack Tina!! Det där med frukterna var ju faktiskt inte direkt uttänkt, men mitt undermedvetna är lite coco ibland har jag märkt och med facit på hand tycker jag nog att det ser rätt trevligt ut! Ha en bra dag, du med!!

// Katja

2011-05-30 @ 20:39:46
URL: http://klorinhaxan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0