Bland burkar och buteljer...

Alla som känner mig vet ju att jag är en riktig "sucker" för burkar, buteljer, krämer och smink. I Barcelona hittade jag en för mig alldeles ny liten kedja, Rituals. Dessa duschkrämer i skumform som fick åka med hem till Sverige är inte bara snygga att titta på utan de doftar alldeles ljuvligt också. Eller hur låter t ex vit lotus/grönt te och mandarin/mint i era öron?

De senaste två dagarna har spenderats med lite småpyssel här hemma i Sjöstaden. Just nu känns det lite smårörigt med resväskor som står i hallen, strykbrädan i vardagsrummet och diverse shopping som jag inte orkat ta tag i och hittat plats för. För första gången i mitt liv tyckte jag att Barcelona inte hade speciellt mycket att erbjuda i shoppingväg, men lyckades ändå fylla drygt halva resväskan med en kappa från Zara till hösten, vita handdukar som såldes för en billig peng på Primark, diverse skönhetsprodukter och en hel del höstkläder till min gudson, Milo.
För tillfället sitter jag här med min kaffekopp och funderar över hur jag ska spendera denna dag. Har lite ärenden som skulle behöva uträttas och en tur ner till tvättstugan i huset skulle ju också behövas. Jag har i och för sig tvättmaskin och torktumlare i lägenheten, men är inte speciellt förtjust i att tvätta lakan och örngott hemma eftersom jag vill ha mina sängkläder manglade. Alternativet är ju att tvätta hemma och sen ställa sig och stryka allt, men det känns inte aktuellt.
Eftersom jag varit bortrest, står vaserna här hemma tomma, så en promenad till blomsterbutiken Magnolia är nog på sin plats idag också. Tror bestämt att det får bli ett fång med vita Gladiolus denna gång istället för de sedvanliga vita liljorna, men vi får väl se vad det blir till slut. Att handla på Magnolia är en ren fröjd. Jag skulle lätt kunna tänka mig att släpa med mig halva butiken hem. Det är sällan en blomsteraffär framkallar sådana känslor, men så är det med Magnolia. Varje gång jag är inne i butiken, drömmer jag om att få med mig deras stora vita golvkrukor hem, men tyvärr får det nog stanna vid att drömma eftersom jag inte har plats med de här hemma.
Dags att sätta lite fart nu så att det blir något gjort idag. Ha en alldeles underbar torsdag och ses snart igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0