Kors i taket!! Mörka gladioler i Sjöstadshemmet.

Dessa mörklila Gladioler fick följa med hem idag efter jobbet.
Marie, på lilla blomsterbutiken utanför mitt jobb, gjorde korstecken när jag bestämt meddelade att jag skulle ha de mörklila Gladiolerna trots att de vita stod endast några decimeter ifrån. Jag kan ju förstå hennes förvåning, eftersom jag under de ett och ett halvt åren de huserat utanför min arbetsplats, aldrig köpt något annat än vita blommor och växter. Det är ju nästan så att jag själv häpnar, ha haa!
Är de inte vackra, så säg...

Tisdagkväll, och jag har hunnit vara hemma i knappt en timme eftersom jag jobbade "mördarpass" idag. Kände mig ganska oinspirerad vad gäller matlagning när jag väl kom hem, trots att jag fick leverans av min nya matkasse igår kväll. Det fick helt enkelt bli något så tråkigt som fil och müsli till middag idag.
Nu ska jag iallafall fixa mig en latte och kasta mig ner i soffan en stund och varva ner en smula innan det är dags att varva ner på riktigt i sängen. Känner på mig att jag inte kommer att bli så långvarig ikväll... Just nu känner jag mig konstant trött och jag kan inte riktigt sätta fingret på, om det är mörkret såhär på höstkanten eller om jag jobbat för mycket eller om det är avsaknaden av motion eller kanske rent utav brist på någon vitamin, som gör att jag skulle kunna vila flera gånger om dagen. Det är ju inte så att jag är trött på morgonen, utan snarare tvärtom. Jag är uppe och kvittrar som en lärka runt halv fem, trots att min väckarklocka ringer först 1,5 timme senare. Men sen händer det något... Speciellt de dagar jag slutar tidigt eller är helledig. Jag kan för-sova i flera omgångar under en dag. Mycket märkligt!! Jag är inte så mycket för att peta i mig små piller (tar knappt en huvudvärkstablett per år), men jag tror nog att jag har ett paket med multivitamin tabletter någonstans här hemma som jag ska ta fram och se om jag kanske blir lite piggare.
Idag har jag blivit informerad av våra kära gäster på jobbet att det är fotboll (Sverige-Holland) på tv ikväll, så för min del blir det nog ett nytt avsnitt av "The Event" som får uppta min tid framför dumburken. Jag är ju inte ett dugg intresserad av att titta på fotboll på tv och det verkar jag vara rätt ensam om idag.
Förresten, så slog jag slag i saken igår och gick in på Home in Harmony och beställde 2 Cindysar till mitt sovrum. De hade tyvärr bara 1 kvar i silver så det blir till att vänta i 3-4 veckor innan jag får njuta av dem "live" så att säga. Fast å andra sidan är det ju egentligen inte hela världen, eftersom jag inte har någonstans att ställa dem än.
Stod också länge och suktade efter "Bourgien", men jag har verkligen inte plats för den, hur gärna jag än skulle vilja. I ett annat liv kanske...? Eller en vacker dag... Vem vet!!
Ha nu en fortsatt skön kväll, så ses vi när vi ses och hörs när vi hörs!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0