Looking good

Det känns som att jag springer på Ica stup i kvarten numera, men det är smällar man får ta om man ska vara nyttig. Chipsen är utbytta mot popcorn när suget kommer och fruktfatet är konstant fullt på köks- och vardagsrumsbordet.

Ska strax bege mig mot jobbet och jag har en lång dag att se fram emot. Enligt mitt schema slutar jag halv åtta ikväll, men förhoppningsvis är det lugnt så att jag kan smita något tidigare och hinna med yogan som börjar halv åtta. Jag har fått yoga cravings och skulle lätt kunna gå varje dag om det var möjligt.
Jag kan inte påstå att det var kärlek vid första ögonkastet direkt, men kanske femte? Jag som är en riktig tävlingsmänniska och tycker att sport inte är en sport om man inte blir flåsig, svettig och får mjölksyra, var ju en av de absolut största skeptikerna till denna flummiga motionsform. Nu när jag betat av ett tjugotal yogapass i mitt liv, känner jag verkligen fördelarna med yogan. Dels känner jag mig lugn och harmonisk efter ett pass och sover som en prinsessa, dels känner jag hur bra kroppen mår av rörelserna. Kroppen tycks bli både mjukare och smidigare för varje gång. Så, prova om ni inte redan gjort det och ge inte upp efter de första gångerna! Det tar ett tag att hitta sin andning och lära känna sin kropp.
Off we go och vi får se om vi hinner ses en vända till idag eller om det blir en annan dag. Hursomhelst, have a good one!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0