Midsommarafton i bilder

Midsommarafton 2011 firades nere hos Ia och Dane vid Sickla Strand.
Växlande molnighet och strax under 20 grader, men vi hade turen att slippa regnskurar och kunde därmed tillbringa hela dagen utomhus tillsammans med vänner och bekanta. Vi hade till och med en alldeles egen liten midsommarstång.
Min höggravida vän Ia, som jag känt i 20 år och lilla Sebastian på förfikat innan sillunchen.
Ia hade bakat en underbart saftig chokladkaka med kokos och grannen Fridas man bidrog med en Key Lime paj (som inte kom med på bild) till fikat. Mums!!
Dagens Jag. Påbylsad, med jacka och allt, då solen inte behagade visa sig... Trots det, är jag glad över att vi kunde sitta ute hela dagen och slapp regnskurarna.
Det visade sig att grannen Frida hade dolda talanger och ansiktsmålade lilla Sebastian. Han verkade så nöjd så, med sitt nya fejs...
Varmrökt rosépepparmarinerad lax åt jag till lunch, då sill är bland det värsta jag vet i matväg.
Ett gäng grabbar värmde upp inför kvällen på en av bryggorna vid Sickla Strand. Badpojkar och en bergsprängare som spelade bra musik på högsta volym blev vår lunchunderhållning.
Dane, grillmästaren, i väntan på att få sätta igång med grillandet. Det grillades så mycket kött i alla dess former, att vi lätt hade kunnat göda hela grannskapet. Grillbuffén innehöll även halloumi, paprikor, aubergine och zucchini - så sjukt gott alltihopa.
Mera mat... Barnen nöjde sig med att äta grillad korv med bröd, men vi vuxna njöt av allt gott som Ia svängt ihop till oss. Tack vännen för en mysig Midsommar!!
Till efterrätt fick vi en cheesecake med smak av kardemumma och kanel tillsammans med färska jordgubbar och ananas. Proppmätt var jag, men en liten bit slank ner trots allt.

God förmiddag alla fina!!
Jag hoppas att ni överlevt gårdagens festligheter och kan njuta av Midsommardagen till fullo.
Jag ska passa på att småpyssla lite här hemma med mitt smått åsidosatta hem och tvätta någon maskin med tvätt innan jag tar cykeln över till Ia och Dane igen. Lovade nämligen Sebastian att vi skulle leka en stund idag och Dane ska hjälpa mig att komma igång med Wordpress så småningom. Längtar så till att få till en fullt fungerande blogg utan störningar, som jag dessutom kan skriva inlägg från Iphonen med.
Önskar er en fantastisk Midsommardag vad ni än beslutar er för att hitta på och på återseende lite senare hoppas jag! Sommarkramar!!

Kommentarer
Postat av: Fia

Ser ut som ni hade en riktigt trevlig midsommar =)

2011-06-25 @ 11:36:03
URL: http://www.sofsan.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0